חודשים לאחר שחוק הגיור עבר כהחלטת ממשלה, ושבוע לאחר שהרבנים, חברי וועדת ההיגוי שהוקמה בידי הממשלה, ושכוללים את הרב דרוקמן, הרב מידן, הרב דרורי והרב רבינוביץ, הודיעו כי הם הגיעו להסכמות בנושא חוק הגיור, הרבנות הראשית עושה כל שביכולתה להמשיך ולקבור את החוק, זאת לעומת הניסיונות של רבני וועדת ההיגוי לגשר על הפערים.

הרב הראשי יצחק יוסף, תקף בשיעורו במוצאי שבת את הרב דרוקמן בנוגע להתנהלותו בנוגע לחוק הגיור. הרב אמנם נמנע מלהזכיר את שמו של הרב דרוקמן אך כל מי שמכיר את הדברים אפילו מעט ידע מיד במי מדובר.

"יש דעה מסוימת בקרב כאלה שנקראים רבנים שלא צריך לשמור על כל המצוות ולשמור על מידת מה של שבת זאת דעה פגומה ונגד דעת השולחן ערוך אם הוא אינו מוכן לקבל את המצוות אפילו אם יש לך אומדנה שלא ישמור שבת אסור לך לקבל אותו", אמר נחרצות הרב הראשי.

לידיעות נוספות בנושא:

- אופטימיות זהירה: הושגה הסכמה על חוק הגיור עם הרבנות הראשית

- ברבנות הראשית מכחישים: אין הסכמות בנוגע לגיור

- חוות דעת משפטית של הרבנות: החלטת הגיור אינה חוקית

הוא סיפר, ש"כשעשו את חוק הגיור לפני כמה חודשים, דיברתי עם ראש הממשלה ועם אחד הרבנים שתמך בזה בכל כוח, קראתי לרב הזה יהודי בן 80 וכמה, זקן, הוא בא אצלי, שאלתי אותו כבודו תומך בחוק הזה? התחלתי להסביר לו את הדעה של אלו שרוצים לגייר מהר והראיתי לו את המקור עליו הם מסתמכים איזו הקדמה לאיזה ספר שלא אומר את שמו שכותב מפורש שלא צריכים לקבל את כל המצוות והעיקר שלא יאכל חזיר ולא ילך לכנסייה וישמור במידת מה את השבת. הוא שתק ולא היה לו מה לענות אך עמד בדעתו”.

"אמרתי לו יש לנו יראת שמים ואחרי שנבוא למעלה אחרי 120 מה תאמר שהכנסת גוים בתוך כרם ישראל? הוא זקן בן 80 וכמה ואני צעיר ואני אומר לו מוסר, לא היה לי נעים... הוא הודה לי לאחר מכן ואמר שישנה את דבריו אך לצערי הרב אחרי זה הוא תמך בחוק", אמר הרב יוסף.

הרב חזר גם על עמדתה של הרבנות הראשית שחוק הגיור בטל: "השבוע ב"ה עצרנו את החוק הזה, עשינו וועדה ובצורה כלשהי עצרנו אותו. אני מקווה שתבוא ממשלה חדשה שנוכל לתקן את המכשלות של הממשלה הקודמת. אני רב ראשי ואסור לי לדבר על פוליטיקה אז אני רק רומז", אמר הרב יוסף.

כזכור, בשבוע שעבר דיווחנו לראשונה ב'כיפה' על חוות דעת משפטית שהוזמנה על ידי הוועדה לבחינת החלטת הממשלה בנושא מותבי הגיור המקומיים מטעם מועצת הרבנות הראשית, לפיה עולה כי לטענת המשפטנים ממשרד מ' פירון ושות', ישנם בהחלטה שהתקבלה בעיות רבות מבחינה משפטית שמעמידים אותה בספק חוקיות. בחוות הדעת, שהגיעה לידי הרבנות הראשית, כותבים המשפטנים "לדעתנו המשפטית נפלו בהחלטת הממשלה פגמים משפטיים רבים, שבעטיים היא איננה חוקית ודינה להתבטל".

בתחילת השבוע שעבר רבני וועדת ההיגוי מסרו כי הגיעו להסכמות עם חברי וועדה לבדיקת חוק הגיור של הרבנות הראשית, אך ברבנות הראשית מיהרו להכחיש את הדברים, וטענו כי הדרך ארוכה להסכמות בנושא.