חבר מועצת עיריית מודיעין מבקש לחלט בית כנסת בבנייה ולהפוך אותו למרכז קהילתי. במכתב אותו שלח אבי אלבז, חבר המועצה מטעם מפלגת 'מודיעין חופשית', לראש העיר חיים ביבס, הוא דורש לחלט את מבנה בית הכנסת של חב"ד ברחוב עמק איילון בעיר. לטענתו התעכבות הבנייה כ-20 שנה והוספת המקווה לגברים היא דבר מדאיג. "מה עניין מקווה לביהכנ"ס? האם בנוסף לביהכנ"ס והמקווה יהיה גם "כולל/ישיבה" עם כל המשמעויות מכך?" כתב אלבז.

הוא קבל גם על הארכות החוזרות והנשנות שקיבל בית הכנסת להשלים את בנייתו למרות שהוא לא עמד בהם והבנייה עדיין נמשכת. את הנכתב הוא סיים בדרישה לחלט את המבנה ולהפוך אותו למרכז קהילתי.

לא מדובר בנושא חדש מבחינת חברי סיעת "מודיעין החופשית" שהכריזו מלחמה כנגד הקמת בית הכנסת של חב"ד. לטענתם, הקמת בית הכנסת הוא לא מעשה תמים שנועד לקירוב לבבות. "תושבי שד' עמק איילון (הפרחים) הם ברובם הגדול ציבור חופשי-חילוני שלא זקוק לבית חב"ד בסמוך למגוריו. נהפוך הוא, ציבור זה התנגד ברובו בשנת 2006 להקצאת הקרקע היקרה מאד להקמת "בית המקדש" של חב"ד בעמק איילון. מועצת העיר אישרה את ההקצאה השגויה, למרות מאות התנגדויות של תושבי העיר בכלל ותושבי השכונה בפרט, שהוגשו בזמנו לוועדת ההקצאות. לדעתנו העירייה היתה צריכה לבנות במקום מרכז קהילתי לכלל תושבי העיר", מצהירה הסיעה באתר האינטרנט שלה.

הסיעה שסיסמתה 'מודיעין החופשית לא תהיה בית שמש החרדית' הכריזה מלחמה על כל דבר הקשור לדתיים ובמיוחד כנגד חב"ד. "חב"ד היא תנועה מיסיונרית מתוחכמת, אנטי דמוקרטית ואנטי ציונית, אך למרות זאת מקבלת יחס אוהד וחם מעיריית מודיעין-מכבים-רעות", כתב אלבז בדבר יו"ר התנועה בראשה הוא עומד.

מדוברות עיריית מודיעין, מכבים-רעות נמסר בתגובה ל'מקומון מודיעין' כי: "בשנת 2014 אישרה מועצת העיר תקציב ייעודי שהתקבל ממשרד הדתות המיועד למימון פיתוח בית הכנסת. לאור התקדמות הבנייה הוחלט לאפשר לעמותה סיים את בניית המקום באיחור".