בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (ד') את המאבטח, האדי קבלאן ברצח דורון בן שלוש ביוני 2013, ברחבת בכותל המערבי. השופטים דחו את גרסתו של קבלאן כי חשב שבן שלוש הוא מחבל.

לקבלאן יוחס באישום רצח בכוונה תחילה של דורון בן שלוש. על פי בית המשפט בן שלוש עבר בעמדת הבידוק ביטחוני והחל לריב עם קבלאן ושני מאבטחים נוספים הוא צעק אמרות בגנות העדה הדרוזית, "אלה גויים, אלה הכלבים שלנו אלה עובדים אצלנו הבאנו אותם מסוריה". הנאשם ענה לו: "אתה צודק, אנחנו דרוזים כלבים".

לאחר מכן המשיך בן שלוש להשמיע אמרות נגד העדה הדרוזית עד שהתרחק מהעמדה. עוברים ושבים אמרו לשניים כי מדובר בתימהוני שאין לשים לב לדבריו. לפי האישום, הנאשם וחברו המשיכו בעבודתם וקבלאן אף שאל את חבריו אם יסכימו לשלם לו אלף שקל אם יהרוג את בן שלוש.

כשעה וחצי לאחר מכן שב בן שלוש לעמדת הבידוק וקבלאן הלך אחריו אל החצר המשמשת את עובדי הניקיון. לפי כתב האישום, הוא ירה בו ממרחק של מטרים ספורים באקדח שהיה ברשותו לצרכי עבודתו. קבלאן, נטען, ירה בו 14 כדורים תוך שהתקדם לעברו וכיוון את האקדח למרכז גופו של בן שלוש. "הנאשם עצר את הירי רק כאשר הסתיימה התחמושת במחסנית האקדח ויצא מהחצר", נכתב.

בפרקליטות טוענים כי לאחר שמאבטחים וכוחות משטרה שהיו ברחבת הכותל הרחיקו את קבלאן מהמקום, הוא התקשר כמה פעמים לחברו. משלא נענה, התקשר למאבטחת נוספת וביקש ממנה להעביר את הטלפון לחבר שהיה לידה. אז ביקש ממנו שאם יישאל על האירוע, ימסור גרסה תואמת לשלו. לפיכך הוא הואשם גם בהדחת עד. קבלאן טען מנגד כי חשב שמדובר למעשה במחבל ולכן ביצע את הירי מה שהוכח כשקר ורצח בכוונה תחילה.