נושא המנהיגה הרוחנית שמונתה ביישוב באפרת ממשיך להסעיר רבים ביישוב כשקולות נשמעים לשני הצדדים.

הרב אהרן טולידאנו מרבני דרך אמונה ורב קהילה באפרת לא ממהר לתקוף את הנושא, ומבהיר בשיחה עם כתב 'כיפה' כי יש לראות להיכן הדברים מובילים.

לדבריו, בהנחה שמדובר היה במורה רוחנית מוכרת דוגמת, הרבנית ימימה מזרחי, הרבנית נחמה ליבוביץ ז״ל וכדומה, הדבר היה מבורך. "במקרה הנוכחי אינני מכיר באופן אישי את גב' רוזנפלד ולכן אינני סבור שצריך לתקוף את העניין באופן אוטומטי אלא להמשיך ולעקוב כיצד תנהג ורק אז להחליט האם ישנה סיבה לשלול את היוזמה", אומר הרב טולידאנו.

הוא מציין, כי אין שום מניעה הלכתית שתהיה מנהיגה רוחנית ההולכת על פי ההלכה המקובלת, שתייעץ לנשים, ויש אף יתרון גדול שאשה יראת שמים תייעץ בנושאים שבינו לבינה.

כזכור, אתמול פורסם ב'כיפה' כי הרב שלמה ריסקין מינה לראשונה 'מנהיגה רוחנית' לקהילה ביישוב אפרת, שם הוא משמש כרב העיר. מדובר בפעם הראשונה בה ממונה אישה לתפקיד כזה בישראל, אך בעולם ישנם תקדימים לדבר.

הרב טולידאנו ציין, כי "הרב ריסקין הוא מתלמידיו המובהקים של הרב סולובייצ׳יק, וחזקה עליו שלא יפנה לכיוון שאינו עולה בקנה אחד עם דרך התורה וההלכה. יש להניח שהוא גם יתן את דעתו לכך שמינוי זה לא יוביל בעתיד לסחף בכיוון שאינו הולם את דרך ההנהגה המסורתית בעם ישראל".