דווקא על רקע סערת גיורי צה"ל שטרם שככה, מפרסם מייסד מינהל הגיור בישראל, הרב ישראל רוזן, ספר חדש העוסק בהיבטים הלכתיים וציבוריים בשאלת הגיור. הספר "ואוהב גר", מספק מבט מעניין על מערכת הגיור בישראל, דווקא מנקודת מבטה של "המערכת", בתי הדין - זאת לאחר 15 שנים בהן פעל הרב רוזן לגיור ממלכתי בישראל.

בספר החדש רוכזה משנתו ההלכתית והציבורית של הרב רוזן במכלול נושאי הגיור, בעיקר כמאסף לדבריו שכתב במרוצת חמש עשרה השנים האחרונות ובהם מאמרים פובליציסטיים. אין הוא מתיימר להיות אובייקטיבי, לא כל שכן מחקרי. הספר בוחר להציג במובהק מאור פנים כלפי המתגיירים והמתגיירות, זאת לעומת ביקורת והתנצחות שנשלפת בספר כלפי מתקיפי הגיור מן האגף החרדי, מן הזוית החילונית ומן הצד הדתי-ליברלי במחנה הציונות הדתית.

לרב רוזן, כינוס הדברים בספרים הינו מהלך טבעי ביחס לפעולותיו בתחום הגיור. "במרוצת השנים עסקתי רבות בהסברת דרכי הגיור העכשווי ובלימוד סנגוריה עליו מפני המקטרגים מכל הכיוונים. הפכתי למעין שתדלן ופעיל ציבור לאהבת הגר בשעת בת רבים", הוא מסביר. מי שמכיר מקרוב את הרב רוזן, יודע כי בשלב מסוים הפך העיסוק הצדדי לדרך חיים, כשבחר להכיר מקרוב את המתגיירים ולהזמין אותם אל ביתו הפרטי לחוויה של שבת משותפת וסעודת שבת כדת וכדין.

מבחינתו של הרב רוזן ומעבר לחוויות המגיירים והמתגיירים המובאות בספר, מהווה ספרו החדש "כתב הגנה" כנגד הביקורת על תהליכי הגיור בישראל. "הספר מציג משנת גיור עכשווית אשר היגדיה מכוונים כלפי מערערים ומהרהרים מכל מגזרי החברה הישראלית", מציין הרב רוזן. קשה להתעלם מן התקווה העולה מדפיו של הספר באשר לעולם הגיור בישראל, תקווה שנראית כמעט בדיונית נוכח הדיונים הפוליטיים סביב נושא הגיור, רק בחודשים האחרונים.