מבצע עולמי לשמירת שתי שבתות יתקיים בשתי השבתות הקרובות, שמות ווארא, זאת ביוזמה מיוחדת שהגתה אלמנתו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל, הרבנית צביה אליהו. תחת הכותרת "שתי שבתות" קוראת הרבנית ליהודי כל העולם להקפיד באופן מיוחד על שמירת שתי השבתות הקרובות, זאת מפני שבמהלכן יציין העולם הנוצרי את חגיו - דבר שיביא למעשה להשבתת רוב המשק.

המבצע מבוסס על מאמר חז"ל "אלמלא שמרו ישראל שתי שבתות כהלכתן - מיד נגאלין". לדברי הרבנית, העיתוי מאפשר לצרף למבצע את כל יהודי העולם ולשבות יחד עמם, גם עם מי שלא רגיל בשמירת שבת, תוך שהוא נאלץ לפרנסתו לעבוד גם בסופי השבוע.

במהלך הימים האחרונים נעשתה פנייה על ידי הרבנית ועוזריה אל קהילות יהודיות ברחבי העולם, זאת כדי לעודד אותם להצטרף אל היוזמה. "התאריכים האלו לא יחזרו בשנים הקרובות וזו הזדמנות שעלינו לנצל", נמסר מהמארגנים.

"שאלתי פעם את הרב זכר צדיק וקדוש לברכה, איך יכול להיות שמשיח יבוא בדור שכולו חייב או כולו זכאי? והרב תרץ זאת ואמר, שכולו, היינו רובו. אפילו ברוב של יהודי אחד", הסבירה הרבנית אליהו. "על כן, כל אחד יראה חשיבות להיות האחד הזה שיכריע את הכף לטובת עם ישראל וכל מי שיכול לעזור ולתרום שידע שבזכותו נוכל לקרב את הגאולה בעזרת השם".