שר המדע יעקב פרי נלחם נגד החלטת יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט למנוע ייבוא גופות לישראל. בימים אלו פרי מנסה לשכנע את היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין לקבוע שהעמדה של בנט בנוגע לייבוא גופות לצרכי תערוכות לא חוקית.

כזכור, לפני כשלושה חודשים נחשף ב'כיפה' כי משרד הכלכלה מתכוון לדון בנושא ייבוא גופות לישראל. בעקבות הפרסום הגיב בנט וקבע כי לא יותר לייבא גופות לצרכי תערוכות. באותו שבוע פתחו ארגון 'ישראל חופשית' בקמפיין בו נטען "השר נפתלי בנט החליט לעצור את התערוכה בה מוצגות גופות בני אדם שתרמו את עצמם למחקר - ולא לאפשר למארגניה להכניס את הגופות לישראל, משום שזו פגיעה בצביון המדינה ובכבוד המת".

"בנט טוען שהתערוכה פוגעת בערכיה הבסיסיים של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית. אנחנו שואלים את בנט - איפה עובר הגבול? תערוכת גופות לא, והזמרת ליידי גאגא שתופיע בעוד שבועיים בישראל כן? מי קובע מה כן ומה לא? מי קובע איפה נגמרת הדמוקרטיה ומתחילה היהדות?״, קבעו אז אנשי 'ישראל חופשית' והוסיפו ״שכל אחד יבחר לאיזה תערוכה הוא הולך ולאיזה לא. אם יהיה מספיק קהל לתערוכה, אז כנראה שהיא כן עולה בקנה אחד עם ערכיהם היהודים והדמוקרטים של צופיה. בקיצור, תן לנו להחליט מה מתאים לנו ומה לא ואל תכפה עלינו את אמונותיך האורתודוקסיות".

בנייר עמדה אותו הציגו אנשי משרד המדע בפני משרד הכלכלה היום (ב') בנוגע לייבוא גופות לישראל לצרכי תערוכות נכתב כי "האיסור הגורף חורג מהאיזון הראוי בין הבעייתיות שעשויה להיות כרוכה בעריכת תערוכת גופות אדם, לרבות פגיעה אפשרית בכבוד המת, לבין זכויות שקיומן אינו מוטל בספק כגון חופש הביטוי והיצירה, חופש העיסוק וחופש הקניין, ואיתן על ערכי הלימוד, החינוך והקניית דעת". נייר העמדה קובע כי בתערוכת גופות יש מימוש חופש הביטוי והיצירה. "נראה ששלילת האפשרות להציג תערוכת גופות אדם באופן גורף הינה בעייתית מבחינה ציבורית ומשפטית", נטען.

בסביבת בנט מציינים כי היועמ"ש ואנשיו היו שותפים בגיבוש האלטרנטיבה הזו מלכתחילה כאחת משתי האפשרויות ללכת בהן - הקמת ועדה או איסור על ייבוא גופות.

מלשכת בנט נמסר כי, "השר בנט החליט לא לייבא גופות לישראל ודעתו לא תשתנה".