אגף הכשרות הארצי ברבנות הראשית לישראל אוסר על בתי העסק המפוקחים על ידי מערך הכשרות הארצי מלהציב סממני דת נוצריים לקראת חגיהם אשר יחלו בקרוב.

בשיחה עם כיפה מסביר הרב יעקב סבג, ראש אגף הכשרות הארצי ברבנות הראשית, כי על פי הוראה קודמת שקיבלה מועצת הרבנות הראשית בשנים קודמות, הוחלט כי ייאסר על בתי עסק מלהציב סממני דת ובהם עצי אשוח לפרהסיא - אלא אך ורק בחדרי חדרים ושלא לראווה.



אגף הכשרות אף בחר להודיע לרבנויות המקומיות ולמועצות הדתיות כי "אין להתיר הצבת אזכור לחגי גויים בסוף השנה האזרחית". הרב הפוסק ברבנות ירושלים ומי שמכהן כרב שכונת גילה בעיר, הרב אליהו שלזינגר, אף אמר היום לאתר וואלה כי "אי אפשר שבמקום שיש בו הכשר יהיה בו עץ אשוח נוצרי. זו גאוותנו שאנחנו גרים פה במדינת ישראל שהיא מדינה יהודית. ולא יעלה על הדעת שבמקום שמקבל הכשר ואפילו כשרות למהדרין ינהגו מנהגי נוצרים".

יצויין כי בשנה שעברה פרסמה "השדולה לערכים יהודיים" מודעות על בתי עסק שהציבו עצי אשוח או סממנים אחרים מהדת הנוצרית, עליהן נכתב כי "עם ישראל מסר את נפשו על קידוש השם כל השנים כדי לשמור על ערכי תורת ישראל והזהות היהודית, גם אתה צריך להמשיך לדבוק בדרך זו של מסורת העם היהודי ולא להיכנע לאווירת הליצנות של סוף השנה האזרחית. ובטח לא לסייע לאותם בעלי עסקים שמוכרים או מציבים את דמויות ליצני הנצרות".

עם זאת, רבה של קריית ארבע, הרב דב ליאור, הבהיר בתשובה הלכתית שפורסמה לאחרונה באתר "ישיבה" כי אמנם סממני החג הנוצריים "אינם ממש עבודה זרה, אלא רק מזכירים ועל כן אי אפשר לומר שיש בזה ממש איסור הלכתי". עם זאת, מציין הרב, "לא ראוי שיהודי יעסוק בזה".