ניצב יוחנן דנינו אשר הוכרז אתמול (א) כמפכ"ל המשטרה הבא של ישראל, הינו דתי לשעבר, בוגר ישיבת אור עציון. אמש התקשר אל ניצב דנינו הרב חיים דרוקמן, ראש הישיבה, ובירך את תלמידו לשעבר.

הרב דרוקמן שוחח עם המפכ"ל המיועד ודיבר איתו אודות תפקידו החשוב. הרב איחל הצלחה לדנינו ואמר שהמשימות הניצבות לפניו הן עצומות וחשובות לשלמותה המוסרית והפיסית של החברה בישראל. דנינו מצידו אמר לרב דרוקמן כי הוא נרגש מדברי הברכה של הרב. הוא אף שיבח את החינוך הציוני דתי ואמר כי הנוער של הציונות הדתית הוא נוער אכפתי ואיכותי התורם לחברה הישראלית בכל ההיבטים.

ניצב דנינו נולד באשקלון ולמד בישיבת אור עציון בין השנים 1974-1978. הוא שירת בצה"ל בחטיבת הצנחנים ולאחר שירותו הצבאי למד משפטים באוניברסיטת תל אביב במהלך הלימודים הצטרף לשורות המשטרה ובתפקידו הראשון ב-1982 כיהן כמפקד בסיס מתנדבים של המשמר האזרחי, בתום לימודיו שירת כתובע משטרתי וכקצין חקירות במרחב השרון.

אתמול העיד עליו השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, כי "המפכ"ל המיועד הוא קצין ותיק, בעל ניסיון מבצעי וחקירתי מגוון ועשיר. יש לו כישורי מנהיגות מוכחים ויכולת להוביל את משטרת ישראל להתמודדות עם האתגרים העומדים בפניה ובפני מדינת ישראל".