בשבוע שעבר נערך כנס רבנים נגד גל החקיקה האנטי דתית. לכאורה כל אדם החובש כיפה על ראשו, בוודאי בעל תואר רבני, היה סומך ידיו על כנס שכזה. אלא מעניין היה לראות שבלטו בהעדרם מגדולי הרבנים בציבור הדתי לאומי - ולא בכדי!

כלפי חוץ אכן נאמר שזהו כנס נגד החקיקה האנטי דתית, אך כלפי פנים היה ברור לכולם - מדובר על כנס פוליטי נגד מפלגת 'הבית היהודי'. כל הרבנים שדיברו בכנס יצאו בעבר בהזדמנות כזו או אחרת נגד הבית היהודי.

כה חבל לראות רבנים חשובים בעם ישראל מובלים בידי אנשים קטנים המזינים אותם בשברירי מידע ללא כל בירור עמוק ואמיתי של הסוגיות העומדות על הפרק.

איפה ברור האמת? "בצדק תשפוט עמיתך"! אותם הטוענים כי מפלגת 'הבית היהודי' גוררת את רבניה ברגליים האחוריות - הרי הם הם עצמם גוררים את רבניהם במעשים שלא יעשו, ללא כל אמת וללא כל מורא ופחד.

כה קשה היה לראות רבנים המחפשים בכל הצעת חוק את המניע האנטי-דתי העומד מאחוריה, ללא כל ברור עמוק. וכי לא ייתכן שיש הצעות חוק הבאות לפתור קשיים אמיתיים? וכי לא ייתכן שישנם דברים שראוי למצוא דרך לתקנם ולשפרם בתוך מסגרת ההלכה בהתייעצויות עם גדולי הרבנים?

כה קשה היה לשמוע בכנס רבנים חשובים האומרים כי הנתק בין תורת ישראל לבין מדינת ישראל יגרום נזק רק למדינה ואילו התורה תמשיך להתקיים כפי שהיתה כל שנותיה בגלות.

איפה תורת הגאולה של הרב קוק? איפה החיבור העמוק שבין תורת ישראל ללאומיות ישראל? איפה מהלך האידיאות? וכי כך אנו רואים את מציאותה של התורה בימינו - כאידיאה דתית גלותית ותו לא? איפה חיבור האידיאה הלאומית עם האידיאה האלוקית?

האם בכדי להשמיץ את 'הבית היהודי' הכל מותר? להתנתק לחלוטין מתורת הרב קוק, לחבור לאנשים יקרים ככל שיהיו אך תורתם רחוקה מתורתנו, להתנתק מהאמת המשוועת לצאת לאור?!

לא היתה מעולם (!!!) הנהגה פוליטית בציונות הדתית שהתייעצה עם רבנים בענייני דת ומדינה כפי שעושה הנהגת 'הבית היהודי' ונפתלי בנט בראשה. אני אומר זאת לאחר בדיקה יסודית עם הרב חיים דרוקמן ובאי ביתו. לא היתה סוגיה שלא הועלתה על שולחנו. וכבוד הרב דרוקמן כינס רבנים נוספים ושיתף אותם והתייעץ איתם בסוגיות. הרב זלמן מלמד, הרב רבינוביץ, הרב שטיינר, הרב פרל, הרב צפניה דרורי ועוד רבנים מגדולי רבותינו (וכן, היתה אף נסיעה אישית של הרב דרוקמן אל קרית ארבע לנסות לשכנע את הרב דב ליאור להצטרף, אך הוא סירב). למותר לציין שרבנים אלו - לא נכחו בכנס הרבנים.

קשה לי עד מאד לכתוב את הדברים הללו, אך הכנס הנ"ל היה ללא כל גודל ועומק וללא כל אמירות רוחניות על כלל ישראל וגודלה של תורת ישראל (למעט דברי הרב שטרנברג על המלחמה על נשמת ישראל), עיקר הכנס עסק בממשלת הזדון שכל מטרתה להרוס את הרוח של מדינת ישראל. וכי בזה אנו מאמינים? וכי זו דרכנו?

תורתנו היא תורה גדולה! תורה המחוברת לארץ ישראל, לעם ישראל ולמדינת ישראל בכל נימיה! עמנו הוא עם גדול עם רוח גדולה! עם המחובר בנימי נפשו לתורת ישראל ולארץ ישראל!

אנו נתפקד לבית היהודי, אנו נצביע לאנשים הישרים האמוניים, אנו נשפיע על דמותה של המפלגה הדתית לאומית היחידה בכנסת ישראל!

בתקווה גדולה שהאמת הנעדרת - תצא כאור משפטינו איום (היום) קדוש!

להצטרפות רבנים ל'פורום הרבנים למען הבית היהודי':

rabanimbaityehudi@gmail.com

הכותב הינו ר"מ בישיבת מודיעין וחבר מפלגת 'הבית היהודי'