כרבע מיליון תלמידי מערכת החינוך הממלכתי-דתי יתפללו יחד ביום רביעי הקרוב, באותה שעה ובכל רחבי הארץ, זאת בעקבות בצורת הגשמים אשר עדיין רחוקים מהממוצע השנתי ובעקבות האסון הכבד בכרמל שגבה את חייהם של 44 בני אדם.


התפילה הציבורית תתקיים במקביל בכל מוסדות החינוך הממלכתיים דתיים, כשהאירוע המרכזי יתקיים בישיבה התיכונית "חורב" בירושלים במעמד הרב הראשי לישראל, הרב שלמה עמאר. "נאמר לקב"ה שנשתדל, בלי נדר, לעשות כל מאמץ לחזק את עצמנו בקיום מצוותיו, נאמין בעצמנו, בזולתנו, ונהייה ראויים להיקרא "בעלי אמנה"", אומר אברהם ליפשיץ, ראש החמ"ד, אשר מציין כי התפילה הציבורית נאמרת לאחר תפילות התודה על מערכת הגשמים האחרונה שפקדה את ישראל.


"אנחנו מבקשים להתפלל בזמן המיוחד הקשה שבו כולנו מצויים - תפילת ציבור. אמנם לא במובן ההלכתי המקובל של עשרה יהודים המצטרפים למניין, אך במשמעות העמוקה של להתפלל יחד כל הזוכים להיות במשפחת החמ"ד. החל מגני הילדים, תינוקות של בית רבן שלא טעמו טעם חטא, כל מוסדות הלימוד, יסודיים ועל יסודיים ועד המכללות למורים", מוסיף ליפשיץ.


לדבריו, בצורת הגשמים מחייבת את כולם מבחינה אישית וחינוכית "לנסות להיות כפופים יותר, צנועים יותר, מוותרים יותר - ובזכות זה ה הטוב ישמע את תפילתנו, יסייע לנו לגלות בתוכנו את אמונתנו ואת רצוננו להעביר על מידותינו ונזכה מתוך כך לשנה גשומה וברוכה יחד עם כל בית ישראל".