למעלה מאלף המבקרים שהגיעו אמש (ה) לקבר יהושע בן נון אשר בתמנת חרס, בין ברקן לאריאל שבשומרון, נדהמו לגלות כי המקום הושחת בגראפיטי לאומני וכתובות נאצה בערבית. "אנחנו נשבעים - נישאר נאמנים לדם השאהידים", "אנחנו מגני הפרויקט הלאומי", נכתב בין השאר על הקירות.

יצויין כי גם בעבר התגלו כתובות נאצה במתחם ציון הקבר, אולם הפעם מתארים המבקרים במקום כי ההשחתה הייתה קשה במיוחד, כשקירות שלמים במבנה הציון היו מכוסים בכתובות גראפיטי לאומני וכתובות נאצה.



הביקור בקבר, שנעשה בכניסה מיוחדת לרגל עשרה בטבת, יום הקדיש הכללי החל היום, אורגן ע"י מועצה אזורית שומרון, אגודת "שכם אחד" והמועצה הדתית שומרון, והתקיים באבטחת חיילי חטיבת אפרים. צה"ל מתיר לאזרחים ישראלים להתפלל במקום במועדים מיוחדים בלבד.

"רק ברברים מסוגלים לעולל דברים איומים איומים כאלו. אנשים שמסוגלים לחלל בצורה חמורה כזו מקום קדוש כל כך אינם ראויים להיקרא בני תרבות. אם יהודים היו מחללים כך קבר קדוש למוסלמים, כל העולם היה רוגש וגועש", אמר ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אשר נכח אף הוא בביקור.

יחד עם זאת, הוסיף מסיקה, "מחמם את הלב לראות חילוניים, דתיים וחרדים יחד עולים ליהושע בן נון ומתחברים למורשת הרמטכ"ל הראשון של עם ישראל, כובש ומנחיל הארץ. כולנו תקווה שגם הממשלה תתחבר ותתחזק ממורשתו של יהושע בן נון".