הישג מוחץ לחרדים בבחירות למנהלים הקהילתיים בירושלים: תשעה מועמדים חרדים כבשו את שמונה שכונות בירושלים בהם התקיימו הבחירות השבוע, זאת בזכות אלפי חרדים שנהרו אל הקלפיות כדי להצביע למועמדים עליהם המליצו רבני השכונות החרדיות.

כ- 20 אלף מתושבי ירושלים השתתפו בבחירות להנהלות הציבוריות של חמישה מינהלים קהילתיים בעיר. שני הנציגים שנבחרו בשכונת רחביה משתייכים למגזר החרדי, כך גם בשכונת הר חומה, שחרף העובדה כי כמחצית מתושביה חילונים, לא נבחר אף נציג חילוני. שישה מבין תשעת המועמדים משתייכים למגזר החרדי-לאומי.

תפקיד המינהל הקהילתי מייצג את צרכי השכונה והתושבים מול העירייה, כגורם מתווך בין העירייה, לחברה הארצית למתנ"סים ולמדינה - בהתאם לצורכי השכונה. לבחירות השפעה ניכרת על ההתנהלות החברתית-תרבותית בירושלים, כך שההישג החרדי משמעותי. גם העיתון החרדי "יתד נאמן" דיווח הבוקר בהרחבה על הצלחת המאמץ לכיבוש היעד.

מדיניות קבועה של שימוש במסגרות המדינה לטובת הסקטור הפנימי

הרב בני לאו, אשר כפי שפורסם בכיפה קרא לבני קהילתו לצאת ולהצביע כדי להשפיע על התוצאות, מסביר היום לכיפה כי התוצאות רק משקפות את עומק הבעיה עם הציבור החרדי. "הציבור הדתי בכלל והחרדי בפרט בנוי במתכונת קהילתית הכוללת את כל צרכי האדם - חברה, חינוך ותרבות. אי אפשר לדמיין אדם החבר בקהילה דתית שייפול כלכלית ולא ימצא את היד המרימה אותו מאשפות", אומר הרב לאו, שמסביר כי "המצב ברחוב הכללי הוא הפוך. האזרח מן השורה חבר בהרבה מסגרות: קשרי עבודה, משפחה, מועדונים שונים - אך בשורה התחתונה אינו חבר בשום קהילה. קל למצוא אדם ברחובות העירוניים שנמצא בודד במציאות חברתית, כלכלית ותרבותית".

"בדיוק לשם כך קמו המנהלים הקהילתיים. הרצון לאגד את תושבי האזור ולהוציא מהיחד את המירב לטובת חיי הקהילה האזרחית", מציין הרב לאו אשר מדגיש כי לפי התוצאות "הציבור החרדי שהתגייס בהמוניו, על פי פקודת רבניו, לבחירות לא בא על מנת לשרת את תושבי האזור אלא להינות מתקציבים לטובת האוכלוסיה שלו. זוהי מדיניות קבועה של שימוש במסגרות המדינה לטובת הסקטור הפנימי".

לדברי הרב לאו, קריאתו לקהילה לצאת ולהצביע הייתה כדי שמועמדים המשרתים את כלל הציבור, חילוני ודתי כאחד, ייבחרו בסופו של דבר לתפקידם. "איני יודע לכמת הצלחות וכשלונות. ההתייצבות של הציבור החרדי לפקודת רבניו תמיד מרשימה ומעוררת כבוד. אנו לא בנויים בשיטה כזו כי אנו מאמינים בחרות המחשבה ובבחירה חופשית מוחלטת. המחיר הוא כמובן שאחוז ההצבעה ביום פקודה נמוך בהרבה מהחלק היחסי באוכלוסיה", מסכם הרב לאו, "לא עלינו המלאכה לגמור ולא אנו בני חורין להיבטל ממנה".