ספר התורה אשר נגנב מהישוב מבוא חורון בתשעה באב האחרון - אותר ומוחזק על ידי המשטרה. הספר נתפס ככל הנראה בידיו של גנב מקצועי שברשותו עשרות ספרים נוספים. כעת מחזיקה המשטרה בספר התורה וממתינה לזיהויו על ידי אחד הגבאים, לאחר שהגנב נתפס, הודה ואף שחזר את מעשה הגניבה.

לפני מספר חודשים הופתעו לגלות מתפללי בית הכנסת הספרדי לגלות כי, דווקא בערב תשעה באב ולמרות שלא היו כל סימני פריצה על ארון הקודש, נגנב מתוכו ספר התורה. הגנב בחר להשאיר את תיק העץ של הספר במקום, ריק מהקלף.



לאחר הגניבה רכש בית הכנסת כספת, ובתי כנסת נוספים בישוב בהם אין כספת, העבירו את ספרי התורה שלהם לבתי כנסת בטוחים יותר. כמו כן החלו בקהילה לפעול במטרה לרכוש ספר תורה חדש במקום זה שנגנב, אך הדבר טרם יצא אל הפועל.

תפיסת הגנב התאפשרה בזכות פעילות של היחידה המרכזית של מרחב הנגב, בפיקוד סנ"צ דוד בואני, במהלכה נעצרו בראשית החודש ארבעה חשודים, שלושה גברים ואישה תושבי ירושלים ומרכז הארץ, החשודים בעשרות פריצות וגניבות של ספרי תורה במהלך החודשים האחרונים. מחלקת התשאול ביחידה המרחבית ניהלה חקירה סמויה במהלך השבועות האחרונים, שהובילה למציאת ספר התורה הגנוב.