יש אנשים שסופרים בלילה כבשים בשביל להירדם, ויש כאלה שסופרים נשים/עדות/מקום מגורים בשביל לתקוף את הרשימה שרק כעת נבחרה.

עוד לא נסגרה סופית רשימת הליכוד לכנסת (טרם הוכרע קרב חוטובלי - דיכטר) וכבר היו מי שתקפו את מיעוט הנשים ברשימה.

עם כל הכבוד, כל נושא שריון הנשים ברשימה וספירתם בצמרת רק פוגע בטענת השוויון של הנשים, שהרי מי שטוען לשוויון בין גברים ונשים צריך לאפשר לנשים להתחרות על מקומם בצמרת המפלגה בלי להזדקק לשריון.

אבל גם בלי טענה זו, מדוע יש לשריין מקום על בסיס מגדר? מדוע הנחת היסוד היא שמתפקדי הליכוד בוחרים על פי האבחנה בין אישה לגבר? והראיה שמירי רגב זכתה להגיע לצמרת, לא בגלל שהיא אישה ולא למרות שהיא אישה, אלא בגלל שהמצביעים שלה חשבו שהיא עשתה עבודה ראויה וקידמה את הנושאים שחשובים להם.

במערכת הפוליטית אנשים ונשים צריכים להיות מקודמים על בסיס ההישגים שלהם בעבר או ה"הבטחה" שלהם לעתיד, ללא קשר למינם.

הרי קשה להסביר מדוע יש צורך לשריין אישה אבל לא מועמד דתי, ואולי גם שריון לעולה מאתיופיה שיביא קול אחר, וגם שריון לעולה מברית המועצות וכדאי גם לשריין עולה מארה"ב שייצג את ציבור דוברי האנגלית ואין סוף לדבר, שהרי ברור שמפלגות הלא חרדיות או חרד"ליות אין מניעה או רתיעה מבחירה של אישה.

אני עוד זוכר את התשדיר של המפד"ל על כך שהליכוד שמח לקבל את מנדטים מהציבור הדתי לאומי אבל לא שם נציגים של המגזר ברשימה. המפד"ל הציעה כפתרון שאותם מצביעים יעברו אליה, וגורמים אחרים הציעו כפתרון לציבור הדתי להתפקד ולהשפיע על הרשימה, למיטב זכרוני אף אחד לא הציע לשריין מקום לנציג דתי לאומי.

אבל זה לא נעצר כאן.

זמן קצר אחרי שנבחרה הנבחרת של תקומה, תקף אלישיב רייכנר את הגיוון של הרשימה:

"שלושה מתנחלים אשכנזים" וגם "את זבולון כלפה, תושב הנגב...הם זרקו אחורה למקום לא ממש ריאלי", כתב. זאת אומרת, אליבא דאלישיב, שכשישבו במרכז תקומה ובחרו את המועמדים מה שהטריד אותם זאת כתובת המגורים שלו, שהרי הוא לא מעלה על הדעת שבמרכז תקומה יושבים אנשים שבוחרים את המועמדים שלהם על בסיס רק בסיס הישגים / היכרות אישית / המלצות וכו'...

מעניין אגב מה היה כותב מר רייכנר אם בצמרת הרשימה של תקומה היו נבחרים מועמדים שאינם אשכנזים וגרים כולם בנגב, האם אז היה מלין על חוסר באשכנזים/תושבי יש"ע?

והנה הבוקר מסתבר שגם איציק סודרי (יועץ של ש"ס) יודע לספור, הוא תוקף את רשימת הבית היהודי על מיעוט המזרחיים, אז כבר השיבו לו ששקד עיראקית ובן דהן מרוקאי אבל העיקר חסר מהספר, מועמדי הבית היהודי נבחרו על בסיס הישגים, עמדות מדיניות, עמדות בנושא דת ומדינה וכו'...בוחרי הבית היהודי אינם גזענים ולא שללו נקודות ממישהו רק בגלל מוצאו, בניקוד למפלגתו של מר סודרי שלא תקבל לשורותיה אשכנזי בלי קשר להישגים שלו.

אז אני מציע לכל הסופרים למיניהם להשאיר את החשבונייה שלהם במגירה ולהפסיק לספור נשים/כיפות/כתובת מגורים/מוצא עדתי ולהתחיל לטעון טענות ענייניות על האידאולוגיה / הישגים / הצהרות של המועמדים והרשימות השונות.