הרב אמנון בזק ביקש להוקיע את תופעת הזגזגנות הפוליטית של נבחרי ציבור ציונים דתיים,ממפלגה למפלגה. יוזמה ברוכה.

באשר לביקורת על ח''כ הכנסת פייגלין,אני אכן מזדהה עם ביקורת זו. כבר בתחילת הדרך, הניסיון להשתלט על מפלגת השלטון, היתה נראית כשוד אידאולוגי מתוחכם המשתמש בדמוקרטיה במרמה על מנת להחדיר סוס טרויאני עמוק לתוך מפלגה חילונית ליבראלית, המהלך לא היה טבעי ונידון לכשלון.

אך באשר לבית היהודי ההשתלטות באה מכיוון היו''ר ,שמראש רצה להקים את מפלגת הישראלים, לדתיים וחילוניים סביב האידאולגיה הלאומית, ליכוד ב' ימני יותר אך לא במסגרת הצרה של הדת. הבית היהודי נכבש ע'י הישראלים בסערה, השתלט על האידאולוגיה וזגזג לעבר העולם הפתוח.

יוני שטבון נשאר נאמן לאידאולוגיה,נשאר נאמן לבוחריו, וניהל באומץ לב מערכה של נאמנות לתורה, לרבנות הראשית, לדרכו האמונית של הרב קוק זצ''ל, על ברכיה גדל.

מי שזגזג בענין חוק הגיוס היתה מפלגתו של יוני, תנועת המזרחי, המפד"ל, שהתנגדה לאורך כל השנים לגיוס בכפיה, וכאשר בזמנו הייתה 'הוא אמינא' לעשות זאת קרע הרב נריה זצ"ל את כרטיס החבר שלו, ויחד עם הרב גורן זצ"ל סיכלו את היוזמה הרעה לכפות על מצווה חשובה זו, מתוך הבנה שכפייה תסיג את הציבור החרדי מתהליך החיבור הטבעי.

מי ששבר שמאלה מבחינה רוחנית וקרץ לאח לפיד ולמשנתו הרפורמית, אותו צריך להוקיע.

תמוה שהרב בזק שכח להוקיע את התנהלותו של סגן שר הדתות הרב בן דהן,שנשלח ע"י רבני תקומה, ביצע אג'נדת צוהר, ומתפאר בהישגים שנויים במחלוקת כגון פתיחת אזורי רישום, תשאול בלניות וכו'.

אומץ הלב של שטבון חוסף פוליטיקה חדשה של יושרה ונאמנות בלתי מתפשרת לדרך, הוא ראוי לכל שבח, גם ממי שסובר אחרת ממשנתו הרוחנית.

אל לנו ללכת שבי אחרי הרטוריקה של כבוד השר בנט אשר בפועל סר מדרכה המסורתית של תנועת המזרחי, עלינו להודות שיש כאן דרך חדשה לגמרי, וכל המשנה ידו על התחתונה.

קשה לנו להודות בכך, כולנו אוהבים להיות חלק מההצלחה שמעלה את הביטחון העצמי של בני הציונות הדתית, שחשה לא פעם נרדפת ונדחקת לפינה בשל עקשותה לאידאולגיה צרופה ובלתי מתפשרת.

האם עייפנו?האם אנשי הרוח הם אלה שמזגזגים?