חוברת חדשה בהוצאת איגוד ישיבות ההסדר, הכוללת הסברים ופרטים על 61 הישיבות החברות באיגוד ישיבות ההסדר, מזמינה את תלמידי כיתות י"ב להצטרף למסלול ההסדר של ישיבת הר ברכה. זאת על אף ששר הביטחון הוציא את הישיבה ממסלול ההסדר כבר לפני מספר חודשים.


כזכור, שר הביטחון, אהוד ברק, החליט לפני כשנה להוציא את הישיבה ממסלול ההסדר, זאת בעקבות גילויי סרבנות מצד תלמידי הישיבה - מהלכים אשר זכו לתמיכת ראש הישיבה הרב אליעזר מלמד. בהודעה רשמית שפרסם בשעתו שר הביטחון נאמר כי השר הורה "להוציא את הישיבה מההסדר האמור תוך פרק זמן סביר שיאפשר לתלמידי הר ברכה לבחור ולהשתלב במסגרת ישיבת הסדר אחרת".


עוד נאמר אז כי "שר הביטחון רואה בחומרה רבה כל תופעה של סרבנות ואינו מוכן לקבל כל סטייה ממה שמוגדר על ידו כקו אדום. מעשיו ודבריו של הרב מלמד מערערים את יסודות הדמוקרטיה הישראלית, הם שעודדו והסיתו חלק מתלמידיו לסרבנות, להפגנות ולפגיעה ברוח צה"ל ואין להם מקום במדינה מתוקנת. יש להקפיד ולשמור את צה"ל מחוץ לויכוח הפוליטי".

החוברת החדשה שמפרסם איגוד ישיבות ההסדר, מרכזת מידע על כלל הישיבות החברות באיגוד, בחלוקה לפי אזורים. המידע על כל ישיבה כולל את תיאור המקום, תמונות, שיטות הלימוד ודרכים ליצירת קשר עם מנהל הישיבה והאחראי על שבוע הישיבה. החוברת נועדה להקל על ציבור התלמידים שפעמים רבות מוצא עצמו נבוך אל מול שפע הישיבות והמסלולים השונים. על פי הנתונים בחוברת, ישיבת הר ברכה ממשיכה להציע לתלמידיה גיוס באמצעות מסלול "ההסדר", זאת בדומה לעשרות ישיבות החברות באיגוד, כאילו גזרתו של שר הביטחון לא שינתה דבר במעמדה.


איתן עוזרי, מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר, הסביר לכיפה כי ישיבת הר ברכה הוצגה בחוברת מפני שהיא "ישיבה החברה באיגוד ישיבות ההסדר, ככל הישיבות". לדבריו, בעקבות החלטת שר הביטחון, "מבחינת צה"ל התלמידים אינם יכולים להתגייס לפרק הצבאי של המסלול. אנו מקווים כי המצב ישתנה בהקדם האפשרי".

בישיבת הר ברכה ובמשרד הביטחון סרבו להתייחס לדברים.