"אני מצפה מהרמטכ"ל להבהיר את דעת הצבא ביחס למסלול ה"הסדר" והמשרתים בו" - כך אומר הבוקר (א) ראש מרכז ישיבות בני עקיבא וראש ישיבת "אור עציון", הרב חיים דרוקמן, בעקבות דבריו של מפקד חטיבת הצנחנים אל"מ אהרן חליווה, בסוף השבוע שעבר.

כזכור, על פי הפרסום, אל"מ חליווה גינה את המסלול בהזדמנויות שונות ולא מכחיש כי הוא מפלה לרעה את בני הישיבות. בקורס מפקדי כיתות שנערך באחרונה אמר חליווה כי "אני שונא, לא סובל, את המסלול הזה. אני לא חושב שהוא ערכי. כשאני בונה סגל גם יותר גבוה, אני רוצה שיעשו הרבה תפקידים. אני רוצה שיהיה גם סגני מפקדי פלוגות". הוא אף הודה כי אין בכוונתו לקדם את בני הישיבות מפני ש"זה לא משתלם לי".

לדברי הרב דרוקמן הבוקר, "הצבא איננו צבא פרטי של מישהו. פקודות הצבא קיימות לגבי כולם, שום מח"ט לא יכול לומר דברים כאלו. הוא צריך לתת את הדין". עוד ציין הרב דרוקמן כי "מסלול ה"הסדר" קיים כבר כחמישים שנה וקיים גם מסלול פיקודי שהצבא שמח לקדם את החיילים המעוניינים לשרת בו. כששמעתי את דבריו של מח"ט הצנחנים הייתי המום מהפגיעה הקשה בחיילים ובמוטיבציה שלהם לגיוס הקרוב ולגיוס בכלל".

"תלמידים רבים בישיבות ההסדר ביטלו את כוונתם להתנדב לחטיבת הצנחנים בעקבות דבריו של אל"מ חליווה", הוסיף והדגיש הרב דרוקמן שתיאר כי "ישנם מאות ביטולים ביומיים האחרונים".

הרב דוד סתיו, ראש ישיבת ההסדר בפתח תקווה ודובר איגוד ישיבות ההסדר, הצטרף לדבריו של הרב דרוקמן ואמר הבוקר כי "התוצאה שנגרמה בעקבות דבריו של מח"ט הצנחנים היא עלבון גדול לחיילים שמשרתים במסלול בחטיבה. נעשה כאן משהו שקצין מעולם לא העז לעשות. מותר לבקר את מסלול ההסדר, אבל חיילים אמורים לשים את מבטחם במפקד החטיבה שלהם".