בעקבות האסון בכרמל מציע הרב ישראל רוזן, ראש מכון "צומת", להקים "ארגון מתנדבי-כבאות מן המיגזר החרדי, בדומה לזק"א שזכה לתהילה לאומית מכל עבר". במאמר שיתפרסם בשבת הקרובה בעלון "שבת בשבתו" טוען הרב רוזן כי "האתגר פתוח, החברה החרדית בנויה לכך, והוא יכבוש את אהדת הציבור כולו. זה מתאים להם".

הרב רוזן מתייחס במאמרו לכך שאמנם קיימות לא מעט שאלות הלכתיות הקשורות בעיקר בכבאות בשבת, אך "הגישה השלטת היא שכבאות היא חיונית ולכן יש מקום רב להיתרים המבוססים על תפיסת מושג שנתחדש במדינת ישראל, ואופייני לה: פיקוח נפש ציבורי, גם אם הוא לא לפנינו כאן ועכשיו". בהקשר הזה מציין הרב רוזן כי "כל הלכות צבא ומשטרה בנויות על גישה הלכתית זו ופיתוחה לרמת פרטי-פרטים".

עוד מוסיף הרב רוזן וקורא לציבור חובשי הכיפות להתגייס גם למקצוע הסוהרות, אשר לדבריו "טרם התגלה כאטרקטיבי לחובשי כיפה", זאת על אף שבשירות בתי הסוהר, לדבריו, "קיימת רבנות פעילה, מכובדת, דינמית ומעורבת בדעת עם הבריות ועם הפיקוד ועם הצוותים כולם. בהמרצתה של הרבנות בשב"ס, בראשות גונדר-משנה הרב יהודה יקותיאל ויזנר, דואגת הרבנות להיבטי היהדות של אוכלוסיית הכלא - סוהרים וכלואים כאחת".

"גם אִם לא כל אֵם עבריה שואפת שבניה יצטרפו לשורות הכבאות והסיהור, בכל זאת היא מוזמנת ליציע הכבוד לנוכח התפקיד החיוני-לאומי שהם ממלאים", מסכם הרב רוזן.