נשיא המדינה, שמעון פרס, מצטרף היום (ד) לגל הגינויים לעצומת 50 רבני הערים שקראו אתמול שלא להשכיר דירות לערבים. לדברי הנשיא "הודעת הרבנים יוצרת משבר מוסרי יסודי במדינת ישראל הנוגע למהותה ולתוכנה של המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית".

"איני רואה סתירה בין דמוקרטיה ליהדות. כל אדם נברא בצלם אלוקים - זה אחד מעיקרי היהדות והבסיס לדמוקרטיה. במדינת ישראל גרים אזרחים יהודים ואזרחים שאינם יהודים ולכולנו אותן זכויות - גם הזכות להיות שונה - בן דת אחרת", אמר הנשיא.

עוד הוסיף הנשיא כי "זכות זו קבועה במגילת העצמאות ובחקיקת הכנסת אשר קבעה את אופייה, התנהלותה ועדיפויותיה של מדינת ישראל. אני קורא לשמור על אופייה האמיתי, הדמוקרטי, היהודי והשוויוני של מדינת ישראל. זה נוגע לחיינו".

כזכור, אתמול (ג) התפרסם גילוי דעת, עליו חתמו כ-50 רבני ערים ממטולה ועד אילת, לפיו "אסור מהתורה למכור בית או שדה בארץ ישראל לנכרי" וכי "המוכר או המשכיר לערבים ירה באזור שגרים בו יהודים גורם נזק גדול לשכניו". בין הרבנים הבולטים החתומים על העצומה: הרב דב ליאור, הרב שלמה אבינר, הרב יעקב יוסף, הרב שמחה הכהן קוק, הרב אביגדור נבנצל והרב יוסף שיינין.