טוראי רפאל מיוחס, חייל בחיל התקשוב ואב לשניים מנתניה, הוא הזוכה בחידון התנ"ך למבוגרים שהתקיים הערב (ג) בירושלים, לשנת תשע"א. מיוחס זכה בפרס כספי העומד על 30 אלף שקלים, בחידון למבוגרים אשר התחדש הערב לאחר 30 שנות הפסקה.

בתואר הסגן זכה יונה רוזנברג (33) בחור ישיבה משעלבים, ובמקום השלישי - גרשון אברהם (33) מהנדס מחשבים מחיפה. הזוכים נבחרו מבין 14 המתמודדים הסופיים בחידון, נציגי כלל המחוזות בישראל. בעקבות הצלחת החידון הארצי מתכוונים במשרד החינוך לערוך בשנת תשע"ב, חידון עולמי בתנ"ך למבוגרים.




בנאומו הערב, ניצל ראש הממשלה בנימין נתניהו את הבמה כדי להתייחס לעצומת 50 רבנים הערים אשר פורסמה הבוקר, לפיה אין להשכיר דירות לערבים. "איך היינו מרגישים אם מישהו היה אומר בחו"ל: "לא למכור דירה ליהודי?", תהה ראש הממשלה והשיב: "היינו מתקוממים, ואנחנו מתקוממים על כך כשאומרים זאת במחוזות שכנים".

"אסור שדברים כאלה ייאמרו, לא על יהודים ולא על ערבים. אסור בשום מדינה דמוקרטית ובמיוחד לא במדינה יהודית ודמוקרטית, שמכבדת את המוסר של מורשת ישראל והתנ"ך. מדינת ישראל דוחה את הדברים הללו על הסף", אמר ראש הממשלה.



החזרת עטרת התנ"ך לקדמוּתה

שר החינוך, גדעון סער, שיבח את ראש הממשלה נתניהו על יוזמתו לחידוש החידון למבוגרים. "זמן קצר אחרי שנכנסתי לתפקידי יזם זאת ראש הממשלה ומיד התחלנו בהכנות. הערב אנו משלימים את המהלך", אמר השר סער. לדבריו "התנ"ך מגלם את החזון והערכים שלנו, כמו גם את הזיכרון ההיסטורי המשותף של עמנו".

בדבריו הודה שר החינוך כי "חטאנו כלפי התנ"ך". לדבריו "בהכללה ניתן לומר, כי בוגרי מערכת החינוך בעבר, בחינוך הממלכתי והממלכתי-דתי כאחד, היו קרובים אל התנ"ך הרבה יותר. הם ידעו בעל-פה פסוקים ופרקים נפלאים מן התנ"ך , שפת התנ"ך לא הייתה זרה להם, הם חשו בה כבני-בית". שר החינוך התייחס ל"התרחקות מן התנ"ך בעשורים האחרונים", אשר לדבריו "מצאה לבוֹשתֵּנוּ את ביטויה לאחרונה ב"תרגוּם" של התנ"ך לעברית "ישראלית"". עם זאת, הדגיש כי משרדו פועל לרפורמה בלימודי התנ"ך ו"בהחזרת עטרת התנ"ך לקדמוּתה".