קשה להתייחס אל שוק הארגונים והעמותות כאל שוק תחרותי, אך מסתמן כי מה שקורה בפועל בין הארגונים, לא בהכרח רחוק מכך. עמותת "מקימי" אשר הוקמה לפני כחודש, עוסקת באופן דומה למדיי בטיפול באופן הכלכלי בו מתנהלות משפחות נזקקות - בסגנון דומה לפעילות ארגון "פעמונים", הפועל מאז שנת 1997.

ישראל ליבמן, מעמודי התווך של "פעמונים" ומי שהיה רכז מחוז ירושלים, פרש מהארגון ובחר להקים את "מקימי" אך לאחרונה. "לא מצאתי את מקומי ב"פעמונים"", הוא מספר בשיחה עם כיפה ומצביע על כך שבמרוצת השנים קבע "פעמונים" רף די גבוה של תנאי קבלה למשפחות, עבור אותו ייעוץ וסיוע כלכלי. "משפחות רבות בישראל זקוקות לסיוע ולא כולן מסוגלות להתקבל ל"פעמונים". לדוגמה, אם אב המשפחה לא מפרנס - ב"פעמונים" לא מוכנים לטפל במשפחה עד שימצא עבודה. אני דווקא כן מעוניין לסייע לו כבר עכשיו", מספר ליבמן.

כמו כן, כפי שדווח כאן בכיפה לפני כשבוע, "פעמונים" קורס באחרונה תחת עומס הפניות אליו, שכ-570 משפחות הזקוקות לתמיכה נמצאות בשלב זה ללא כל מענה. בארגון מציינים כי מדי שבוע פונות כ-100 משפחות לסיוע ומתוכן כ-80 עונות לקריטריונים לקבלת ליווי והדרכה, אולם עדיין משפחות רבות ממתינות לסיוע בעקבות העומס - ותור ממתינים הולך וגדל מדי יום. גם על רקע העובדה הזו הוקמה "מקימי", כפי שאומר ליבמן, "יש מספיק מקום לארגון התנדבותי נוסף בפעילות הזו".

"אנחנו נמצאים כעת בתחילת הדרך של גיוס מתנדבים ותרומות", מציין ליבמן, "קיבלנו כבר תרומות ולא מעט פניות של משפחות בהן כבר התחלנו לטפל. היחסים עם "פעמונים" טובים, הם אף מפנים אלינו משפחות בהן הם לא מעוניינים או מסוגלים לטפל ואנחנו משתדלים לעשות זאת על הצד הטוב ביותר".

בארגון "פעמונים" סירבו להתייחס להקמת "מקימי". מנכ"ל פעמונים, אוריאל לדרברג, מסר לכיפה כי הוא "מברך את כל היחידים והארגונים הפועלים למען משפחות נזקקות בישראל".