קמפיין חדש של אתר השידוכים היהודי העולמי JDate, מזמין את הרווקים והרווקות להצטרף לאתר במטרה למצוא את זיווגן - דווקא בסמוך לאתר קברי צדיקים, מקום הנחשב, על ידי חלק מהמאמינים, כמקום סגולה לתפילה עבור מציאת זיווג. בימים האחרונים פורסמו עשרות שלטי חוצות בסמוך לקברים מכרזיים דוגמת קברו של יונתן בן עוזיאל. על השלטים נכתב: "הגעת עד לפה בשביל להתחתן?" כשהמטרה היא להגיע לעשרות אלפי הרווקים הפוקדים את קברי הצדיקים במטרה למצוא זיווג, קהל היעד של האתר.



"השתטחות על קברי צדיקים זו אינה המצאה חדשה, זה היה כבר לאורך הדורות", הסביר בעבר הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת עטרת כהנים בירושלים, , בתשובה הלכתית שפרסם בעבר בהתייחס לשאלות בענייני זיווג ושידוכין. "יש לכך ערך ללכת ולבקש מהצדיק להתפלל בעבורנו ויש לכך מקור, אבל ניתן אף לומר: ישנם דברים יותר חשובים. וודאי אם נותנים את הכסף הזה לצדקה זו סגולה יותר גדולה מאשר תפילה על קברי צדיקים", מסכם הרב אבינר ומזכיר כי "לבקר בקברי צדיקים לא כתוב במפורש בתורה, לא כמצוות דרבנן, אלא מעלה".


גם הרב יובל שרלו, ראש ישיבת פתח תקווה, מסתייג מהמנהג. "תורתנו היא תורת חיים, המזהירה אזהרות חמורות ומצווה להתרחק מהזיקה למתים", כתב בתשובה באתר מורשת. לדברי הרב שרלו "בשנים האחרונות דומה כי המוקד עבר מהניסיון להתמודד עם מציאות העולם בקדושה אל עבר הטלת האחריות על הצדיק המת, כשבין היתר המבקשים את זיווגם עוסקים פחות בתיקון המידות ובבניית אישיותם ויותר בנסיעה מקבר לקבר של צדיק, ובפניה אליו כי הוא יעלה את חינם בעיני בני זוג אפשריים".

כך או כך ברור שרשת האינטרנט היא הזדמנות נהדרת למצוא חתן. אז אם אתם מחפשים את החצי השני זה הזמן להרשם לאחד מאתרי ההכרויות ברשת, לעדכן את הפרופיל שלכם בפייסבוק, או לקפוץ פה לפורום השכן, לא כלה דרכנו, שכבר חיתן 80 זוגות ועוד היד נטויה. בלי עין הרע.