רב הישוב בית אל וראש ישיבת עטרת כהנים בירושלים, הרב שלמה אבינר, נפגש במהלך השבוע שעבר עם המרגל הישראלי הכלוא בארה"ב ב-25 השנים האחרונות, יהונתן פולארד. הרב אבינר סיפר על המפגש עם פולארד, שארכה כשעתיים, במהלך תוכניתו ברדיו רשת מורשת.

"הוא אפילו לא דיבר איתי על הצרות שלו אף שהוא באמת בצרה - 25 שנה בכלא, ובנוסף הוא חולה כרוני", סיפר הרב אבינר אשר הדגיש כי פולארד "מוטרד בעיקר מהמצב של עם ישראל. הוא מאוהב בעם עד כלות הנפש, ואמר לי: "אני חייב לצאת עכשיו, כי מחכים לעם ישראל מבחנים קשים. אני רוצה לתרום את חלקי בשעות המכריעות האלה". כואב לו על כך, שהממשלה לא דרשה מממשלת ארה"ב לשחררו, אך כואב לו יותר חוסר האחווה בעם".



מסירות נפש בכשרות ובצניעות

בתוכנית סיפר הרב אבינר כי הפגישה התאפשרה על ידי תורם אשר הטיס את הרב אבינר לארה"ב במטוס פרטי, יחד עם הרב פסח לרנר. הרב אבינר סיפר כי תקלה שהתגלתה במטוס לאחר ההמראה הכריחה אותו לשוב על עקבותיו - ואת הנדיב לשכור מטוס פרטי אחר. הרבנים הגיעו אמנם באיחור של כשעה וחצי אל הכלא, אך הרב אבינר מתאר כיצד באופן חריג אישרו להם הסוהרים לקיים את הפגישה באיחור.

בפגישה עם הרב אבינר אמר לו פולארד כי הוא איננו מעוניין להשתחרר במסגרת עסקה לשחרור מחבלים או הקפאת בנייה נוספת בהתיישבות. "מדובר באיש בעל מוח אנליטי ויצירתי, הוא מלא הומור והוא יודע בדיוק מה קורה בארץ ישראל", סיפר הרב אבינר. לדבריו "לא רק לעם ישראל יש לו מסירות נפש, הוא מוסר נפשו למען קיום תורה ומצוות וזה לא קל, בפרט בכשרות ובצניעות. בגלל מחלתו הוא נאלץ לשתות הרבה והיה שמח שניתנה לו האפשרות לברך על המים".

אנגלית מגומגמת מכל הלב

"המכתבים שכותבים אליו נותנים לו חמצן, ומזה הוא חי. אני נוהג לשלוח אליו כל יום שישי גלויה באנגלית המגומגמת שלי. אגב, הוא אמר: "אם כותבים לי באנגלית רהוטה - אני מבין שזה מלאכותי. אם זה באנגלית מלאה בטעויות - אני יודע שזה מכל הלב". אצלי, בלי להתכוון, זה יוצא מכל הלב", סיפר הרב אבינר אשר ציין בתוכנית, שוב, כי הוא מבקש לפעול ולקדם את נושא שחרורו של פולארד בכל דרך אפשרית.

עוד במהלך הביקור ביקש פולארד מהרב אבינר "דבר גדול", והוא נטיעת עץ פרי במקום מגוריו עבור ילדיו ונכדיו של פולארד. הרב אבינר השיב בחיוב והביט כי בט"ו בשבט הקרוב יקרא לכלל הציבור לשתול עצי פרי בכל יישוב ולכתוב על כך לפולארד, אם עד אז, חלילה, לא ישוחרר.