חניכי תנועת "עזרא" יציינו בשבת הקרובה את שבת הארגון של התנועה, תחת הסימן "ופניהם איש אל אחיו". במהלך החודש עסקו חניכי התנועה בקריאה לבירור מעמיק בסוגיית ההתקשרות הבלתי אמצעית בין בני אדם, זאת נוכח עידן השימוש ההולך וגובר בסלולרי וברשתות החברתיות באינטרנט.

"החודש עסקנו בהבנת הבעייתיות של יצירת קשרים המבוססים על מחשב, מסכים וטלפונים, יחד עם הרצון ליצור שיח אמיתי עם אנשים מסביב", אומר לכיפה, מזכ"ל התנועה בני פרינץ. "כל אלו מציבים אתגר של שינוי בצורות ההתנהגות, אתגר של עיסוק בנושא שהוא לא רק חשוב וגבוה, אלא גם נוגע לכל אחד ואחת", מוסיף פרינץ.



בניגוד לשנים עברו ובעקבות החלטה של ועידת התנועה האחרונה - כל סניפי התנועה יציינו את שבת הארגון בשבת אחת. "המהלך של איחוד כוחות התנועה, בא לידי ביטוי בחודש הארגון התנועתי", מציין פרינץ אשר מדגיש כי כך יוכלו חניכי התנועה להוסיף ולהניח על סדר היום הציבורי נושאי תוכן מהותיים. לדבריו "חידוש תרבות הדיבור בקרב בני אדם הוא הנושא החשוב ביותר כיום, בחברה הישראלית".

נוכח ההתמודדות עם השימוש ההולך וגובר באינטרנט ובפייסבוק, מודה פרינץ כי זהו הוא אתגר עבור מדריכי כל תנועות הנוער. "ברור כי ישנם ילדים הנשארים מול מסך המחשב במקום להיות בסניף וליצור קשרים אמיתיים עם חבריהם", הוא אומר. כדי להתמודד עם השימוש ההולך וגובר מציע פרינץ למחנכים הצעירים והבוגרים להוות דוגמא אישית. "יש להשתדל ליצוק תוכן חינוכי ומשמעותי, אפשר ורצוי להשתמש בפייסבוק ובשאר האמצעים כדי לקרוא לחניכים להשתתף בעשייה התנדבותית ולהגיע לסניף להיפגש עם שאר חברי הקבוצה", מסכם פרינץ.