רב הישוב וראש ישיבת ההסדר באלון מורה, הרב אליקים לבנון, נבחר ביום (ה) לשמש כרב האזורי של אזור השומרון. ההחלטה על הבחירה התקבלה פה אחד על-ידי רבני הישובים במועצה האזורית שומרון, במסגרת ועד רבני השומרון.

תפקיד הרב האזורי לשומרון לא מאויש מאז שנת תשנ"א, עת נפטר הרב מאיר האיתן זצ"ל, תושב קדומים אשר הקים למעשה את מוסד הרבנות בשומרון. ההכרזה על מינוי הרב לבנון, אשר הסכים לקבל עליו את התפקיד, מחדשת למעשה את תפקידו של הרב האזורי לשומרון - אשר יעמוד בראש ועד רבני השומרון.



ועד רבני השומרון מאגד בתוכו את כלל רבני המועצה האזורית שומרון והוא פועל תוך שיתוף פעולה מלא עם המועצה האזורית ועם ההנהגה הציבורית בשומרון. במזכירות ועד הרבנים חברים הרב אהרן כהן רב הישוב יקיר, הרב יהושע שמידט רב הישוב וראש ישיבת ההסדר שבי שומרון והרב מאיר הילביץ רב הישוב ברוכין.

בראש המבאק לחיזוק מוסד המשפחה

הרב אליקים לבנון, אב בית דין מרכז השומרון וחבר ועד רבני יש"ע, נולד בשנת 1947. הוא בוגר הישיבה התיכונית נתיב מאיר בירושלים וישיבת מרכז הרב, בה היה לאחד מתלמידיו המובהקים של הרב צבי יהודה הכהן קוק. בשנות לימודיו למד גם אצל הרב אברהם שפירא, הרב שלמה זלמן אוירבך, והראשון לציון הרב מרדכי אליהו.

במהלך שירותו הצבאי שירת בחיל התותחנים. בשנת תשמ"ב עבר לאלון מורה, לכהן שם כראש הכולל שבמקום. מאז תשמ"ו הוא מכהן כרב היישוב וכראש מוסדות בית המדרש באלון מורה, שהוקמו על ידו ועל ידי הרב שמעון פורטל הי"ד, ששימש כמנהל הישיבה הראשון.

הרב לבנון נודע בין היתר, בעיסוקו בנושאי בניין המשפחה וחינוך הילדים, ופעילותו הרבה, יחד עם רעייתו, הרבנית אסתר לבנון, לקידום ושיפור התודעה בנושאים הללו. בתוך כך הרב לבנון משמש כאחד מרבני ארגון "בנין שלם" המקדם את ערכי בנין הבית היהודי, מכשיר מדריכי חתנים, ופוסק הלכות בהלכות נידה.