משפחת כהנא הודיעה כי בכוונתה לתבוע את רשות השידור ואת חברת שפ"מ, בעלת הזיכיון על תשדירי החסות ב"קול ישראל", זאת בגין הפרת חוזה לתשדירים שהזמינה המשפחה, המזמינים את הציבור להשתתף באזכרתו של הרב מאיר כהנא בשנה שעברה. לדברי המשפחה, הרדיו "התקפל" בעקבות לחץ פוליטי מטעם תנועת "שלום עכשיו", זאת למרות החוזה שנחתם בין שני הצדדים.

בכתב התביעה שהוגשה היום (ג) בבית משפט השלום בירושלים, נכתב כי ביטול שידורם של 20 התשדירים שנקבעו מראש הינו "הפרה זו פגעה בתובע עד מאוד וגרמה לפגיעה קשה בזכר אביו של התובע, כאשר ידוע שרשת ב של קול ישראל אינה גוף פרטי ועל כן הפגיעה קיבלה משנה חומרה".



עוד טוענת המשפחה כי הפסקת התשדירים דווקא מספר ימים קודם מועד האזכרה, גרמה לפגיעה באירוע האזכרה ואף להוצאות נוספות מצידה. "כניעתו של מרדכי שקלאר, מנכ"ל רשות השידור, לאנשי "שלום עכשיו" מוכיחה כי האיש אינו ראוי לעמוד בראש גוף האמון על אובייקטיביות ושידור מאוזן", טוענת משפחת כהנא.

"לא יכול להיות שלאחר שהתשדיר עבר את כל האישורים יחליט המנכ"ל על דעת עצמו להפר חוזה רק בגלל גחמות של גורמים פוליטיים ולהנהיג מדיניות של סתימת פיות. ניתן לחלוק על דעותיו של הרב כהנא אך אסור היה למנכ"ל רשות השידור לפגוע באירוע זיכרון לזכר מי שהיה רב בישראל, מנהיג וחבר כנסת", מוסיפה המשפחה.

מרשות השידור נמסר בתגובה כי "תביעה שכזו טרם הגיעה לרשות השידור, לכשתגיע נתייחס לדברים". זכיין התשדירים, שפ"מ, מסר כי "טרם נתקבלה התביעה ובכל מקרה שפ"מ איננה מחליטה אילו פרסומות ישודרו ואילו לא, מדובר בעניין תוכני של רשות השידור".