חרף הבעיות ההלכתיות הגלומות בתוכנית "המירוץ למיליון", רועי וולף, חובש כיפה ירושלמי ומי שמשמש כעוזרו הפרלמנטרי של ח"כ אריה אלדד - לא נרתע. השבוע ניגש וולף לאודישנים ביחד עם שותפו למירוץ, כמאל טיבי, ערבי מוסלמי תושב טייבה המשמש יועצה הפוליטי של ח"כ דליה איציק. השניים מקווים לרוץ יחד עד הסכום הגדול, למרות לא מעט חילוקי דעות המאפיינים את דרכם המשותפת.

"המירוץ למיליון" היא תוכנית ריאליטי נוספת בה מתחרים צוותים בצוותים אחרים במטרה להגיע לקו הסיום ולזכות בפרס הכספי הגדול. במהלך המירוץ הצוותים עוברים בין מדינות שונות תוך שימוש בכל האמצעים, החל ממטוסים ומוניות ועד פילים, אוניות ורכבות. לרוב המשימות המבוצעות בשטח על ידי הצוותים יש קשר אל מנהגי המקום אליו הם מגיעים. בישראל משודרת התוכנית על ידי הזכיינית "רשת" החל משנת 2008 וכעת מתמודדים השניים על השתתפות בעונה השנייה שלה.

אלא שבבסיס הסדרה גלומה בעיה משמעותית למשתתפים דתיים, זאת מפני שעל פי פורמט התוכנית ישנן משימות הכוללות אכילת שרצים ומאכלים טרפים - זאת לצד העובדה שהמשימות בשבת ממשיכות כרגיל, כולל נהיגה וטיסות. במידה וישתתף וולף בתוכנית, הוא יארח בכך חברה ליורם כהן, המשתתף הדתי בעונה הקרובה של הריאליטי "האח הגדול" - כפי שנחשף לראשונה כאן בכיפה.



לא מוכנים לאכול שרצים

"גם אני וגם כמאל לא מוכנים לאכול שרצים, למרות שזה סעיף מפורש בחוזה עליו נדרשנו לחתום באודישנים לתוכנית", אומר וולף בשיחה עם כיפה, "פנינו בעניין הזה גם למפיק הראשי של התוכנית, בתקווה שתהיה איזו פשרה. לא רק עם השרצים, גם לגבי ביצוע המשימות בשבת, שלא אפשרי מבחינתנו. יחד עם זאת, בינתיים נראים לי הסיכויים די נמוכים. חבל, נראה לי שאנחנו אחלה גימיק".

וולף מספר כי הכיר את כמאל במסגרת משלחת משותפת אליהם יצאו, כבר אז התגלעו ביניהם חילוקי הדעות. "אני לא מפחד מרוב המשימות בהם אנו עשויים להיתקל במהלך התוכנית, כמו שאני חושש מחילוקי הדעות עם כמאל. אנחנו ממש לא מסכימים אחד עם השני. אבל, אם וכאשר נגיע לגשר - נחצה אותו", מסביר וולף.

מ"רשת" נמסר בתגובה כי "התוכנית פונה לכל הקהלים. כל אחד ואחד מודע היטב למגבלות, אם קיימות מבחינתו, ויחליט בעצמו אם להירשם או לא". עוד נמסר מהפקת התכנית כי הגיעו אליהם עשרות אלפי פניות להשתתף בתוכנית וביניהן גם "רועי וכמאל הוזמנו לאודישנים ואנו מאחלים להם בהצלחה".