חג יפה כל כך

שוואקי באילת. שוואקי בתל אביב. שוואקי בירושלים. שוואקי שוואקי שוואקי. פניו המגולחות של הזמר החרדי-אמריקני הופיעו שבע פעמים בעלוני השבת השונים, במה שבישר את תחילת גל הפרסומות למופעי חנוכה בעלונים. בעוד שבעיתונות החילונית נמרחות פרסומות-ענק לפסטיגל ולשאר מחזות הזמר הדביקים, עלוני השבת מלאו פרסומות משלהם לאירועי המגזר, כל עלון בהתאם לקהל היעד שלו: פרסומות לאירועי חנוכה בשומרון ובמדרשת חברון ב"מעייני הישועה" וב"מעט מן האור", בעוד שב"שבתון" וב"מצב הרוח" הופיעו פרסומות לפסטיבל חנוכה בפתח תקווה, לקרקס אירופה חובש כיפה, לשולי רנד וכמובן לשוואקי.

למנויים בלבד

אחד המופעים המתוכננים לחג הוא המופע של אסי וטוביה, זוג מנחי ערוץ הטלוויזיה של מכון מאיר. "באהבה ובאמונה", עלון מכון מאיר, ביקש להבהיר כי אין קשר בין המופע (היקר ככל הנראה) בחנוכה לבין פעילות המכון, וכי צמד השחקנים יצאו את גבולות קריית משה: "ברצוננו להודיעכם כי מכון מאיר איננו קשור להפקות ההצגות אסי וטוביה ולמחירן. המחירים נקבעו ע"י בימות, החברה המפיקה". אך כמובן שמערכת העלון לא תפספס הזדמנות לקדם את ערוץ הבית, והוסיפה: "מכון מאיר דאג למנויים באתר מאיר-קידס לרכישת כרטיסים בהנחה". למה לעזאזל לא עשיתי מנוי??

הם על המפה

חג החנוכה בעלוני השבת נראה, פחות או יותר, אותו דבר בכל שנה: מאמרים משעממים על תרבות המערב, על המתייוונים של ימינו, על חשיבות הגבורה היהודית ועוד כל מיני כאלה. ב"יש"ע שלנו" הצטיינו השנה במקוריות, וצירפו לגיליון מפה עם פירוט האתרים בהם נלחמו המכבים - עמק איילון, מעלה לבונה ועוד. זאת, כחלק מפרוייקט של מועצת יש"ע, בו יתקיים בכל ערב טקס הדלקת נרות באתרי המכבים, בתוספת סיורים ונאומי פוליטיקאים זוטרים. מיטיבי הלכת, כך מקווים במערכת "יש"ע שלנו", יאפסנו את המפה באוטו המשפחתי ויצאו לתור בעקבות המכבים. סחתיין על היוזמה.

תרמית השבוע

נעשה את זה קצר, כי כבר היינו בסרט הזה. השבת פורסם ב"מעט מן האור" ראיון עם ד"ר חגי בן ארצי על ספרו "מגילת חנוכה". לא מדובר בספר חדש, והעילה לראיון הייתה המהדורה החדשה לספר, שהוקדשה לסא"ל עמנואל מורנו. בן ארצי סיפר על הקשר של מורנו לספר, וכמעט הזלתי דמעה אלמלא זכרתי את עברו הפלילי של העלון בו מתפרסמים הדברים. ואכן, עד מהרה הסתבר שספריית בית אל, המו"לית של "מעט מן האור", היא זו שמדפיסה ומפיצה גם את "מגילת חנוכה". פרסומת לספר הופיעה עמוד אחד אחרי הראיון המפוקפק. מסתבר שגם המו"לים של "מעט מן האור" רוצים דמי החנוכה, גם במחיר של פרסומת במסווה של ראיון.

לא בשבת

"אלי ישי בונה סביב הרב סייגים וגדרים ומתנהג כמו בריון. כמו שומר ראש. הרב לא יודע שמונעים מאנשים לבוא אליו" - דברי ח"כ הרב אמסלם, בראיון שהתפרסם השבת ב"גילוי דעת". ובהמשך: "המפלגה היא דיקטטורה[...]אלי ישי מוביל שלטון של איומים ומאפיה בש"ס". למרות הפרגון המתבקש על הראיון עם הרב אמסלם, משפטים כאלה גורמים לזוע באי-נוחות בכיסאות המרופדים של בית הכנסת. עורכים יקרים: נחמד מאוד להשיג אמירות חריפות מצד המרואיין, שכוייח על הסקופ, אבל את החומר הזה תשאירו לעיתונים, או לפחות ל"מצב הרוח". המשיכו לפרסם דברי תורה נחמדים וראיונות מעניינים ולא מזיקים. ככה אנחנו אוהבים אתכם.

לתגובות ולהדלפות: mealel@kipa.co.il