האם זה הסוף לסאגת הגיורים בצה"ל? ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (א) את הצעת החוק הקובעת באופן חד משמעי כי לא ניתן להטיל ספק ביהדותם של חיילים שהתגיירו בבתי הדין של צה"ל. החוק יחול גם על כל הגיורים שבוצעו עד כה בצבא, רטרואקטיבית.
כזכור, לפני כשבועיים הצליחו המפלגות החרדיות להביא לדחיית הדיון בהצעת החוק בשל התנגדותן לכך.

בדברי ההסבר להצעת החוק שיזם ח"כ דוד רותם מסיעת "ישראל ביתנו" נאמר כי "לאחרונה, הוטל ספק בתוקפם של גיורים אלו, על אף העובדה שהם נעשים כדת וכדין. על מנת למנוע כל ספק, ולהסיר עננה מעל ראשי המתגיירים בעבר והלומדים לצורך גיור עתה, מוצע בהצעת חוק זו לקבוע בצורה ברורה, כי הרב הראשי הצבאי יהיה רשאי להקים בתי דין לגיור וכי אישור של בית דין צבאי לגיור ישמש תעודת המרה. כמו כן, מוצע לקבוע כי גיורים הנעשים או שנעשו בעבר בצה"ל, הינם גיורים כדת וכדין, וכי כל גופי המדינה יכירו בהם ולא יוטל בהם כל ספק".

בעקבות הדיון בוועדה אמר היום ח"כ רותם כי הוא שמח על כך שממשלת ישראל הבינה את הצורך בחקיקה אשר תסיר את העננה מעל הגיורים, במיוחד מכיוון שהיא עצמה הטילה בהם ספק. "כל הגיורים הינם כשרים למהדרין ואין בהם כל רבב, היום שמנו קץ למפקפקים בכך. החוק יפסיק את הסבל המיותר שנגרם למתגיירים, אשר מקריבים עצמם למען המדינה, וצריכים לעמוד בפני האשמות קשות והטפות מוסר על כשרות גיורם", אמר ח"כ רותם.