השאלה ההלכתית סביב ההיתר ללחיצת יד לנשים מטעמי נימוס וכבוד הדדי, עלתה באחרונה לפולמוס רבני, שלא בשל סיבה אקטואלית זו או אחרת. למרות זאת, במכון פוע"ה (פוריות ורפואה על פי ההלכה) ניצלו את תשומת הלב הציבורית לפרסום חוברת הלכתית המציעה, בין היתר, שיטות לרבנים כיצד להימנע ממצב בו אישה מושיטה את ידה לעברם.

"כדאי לדאוג לשמש שילך לפני הרב וינתב את הדרך, כמו שאנו מציעים לחתן למנות עוזר לעניין זה בחתונתו על מנת למנוע מכל הדודות שזוכרות אותו כשהוא נולד ובאות לחתונה עם שפתיים מרוחות בליפסטיק", נכתב בחוברת כעצה לרבנים ובין היתר הוסיפו כי גם ניתן "לשלב ידיים לאחור ולקוד קידה לפני האישה ובמקביל ללחוץ יד לגבר הבא".

עוד מציעים במכון פוע"ה לרבנים "לבוא תמיד עם גמרא מתאימה ביד ולשחרר את היד רק במקומות המתאימים לשלב ידיים מלפנים להנהן בראש לאחד הצדדים או "להצטייד" בהחזקת ילד קטן שיתפוס את שתי הידיים".

ראש המכון, הרב מנחם בורשטיין, מסביר כי הכוונה בגיבוש החוברת התבססה על כך ש "למרות שבמהלך השנים למד חלק גדול מהציבור שגם הציונים הדתיים מכבדים את ההלכה ולא מושיטים מיוזמתם יד לאישה לא תמיד בצד החילוני יודעים על כך" ועל כן בפוע"ה "גיבשו כמה דרכים בהם חכם לא נכנס למקום שרק פיקח יכול לצאת ממנו".

לדבריו "לא אחת קורה במפגש בין רבנים לנשים שהאישה מושיטה יד ונוצרת מבוכה כי אם הרב לא יושיט יד בחזרה זוהי הלבנת פנים ואם כן - הוא עובר על איסור נגיעה". הרב בורשטיין מסביר כי בפוע"ה לא חידשו דבר מלבד כינוס הדברים בחוברת וכי "גם לרב כהנמן זצ"ל היו שיטות שונות כיצד להימנע מלהגיע למצב שבו האישה מושיטה יד לדוגמה הרמת ידיים אל על תוך שהיה אומר "כמה אני שמח שבאתם"".