ערבים לזה לזה: חניכי בני עקיבא מסביב לעולם הודיעו כי יצטרפו לקריאת הרבנות הראשית בישראל, לתפילה ציבורית למען ירידת גשמים בארץ ישראל, נוכח הבצורת והיובש. ביום שני הקרוב, ינהיגו שליחי בני עקיבא העולמית, יחד עם הנהגת הקהילות היהודיות המקומיות, יום צום על פי הוראת הרבנות הראשית לישראל. חברי תנועת בני עקיבא ב-30 מדינות ברחבי העולם יצומו ויקיימו פעילויות העוסקות במשבר המים בישראל.

כזכור, בשבוע שעבר הכריזו הרבנים הראשיים לישראל על תענית גשמים נוספת ביום שני הקרוב, זאת לאחר התענית הכללית שנקבעה ביום חמישי האחרון. לקראת סיום התענית, בשעה 15:30, צפויה להתקיים תפילה ציבורית בכותל המערבי בהשתתפות הרבנים הראשיים לישראל הרב יונה מצגר והרב שלמה עמאר.



זאב שוורץ, מנכ"ל תנועת בני עקיבא העולמית, אמר כי "בקהילות היהודיות בעולם צופים בדאגה רבה אחר הבצורת והיובש בארץ" וכי "הערבות ההדדית הביאה את השליחים שלנו בכל רחבי העולם להצטרף ליום התפילה ולבקש יחדיו מכל מקום בעולם על ארץ ישראל".

וכך, תלמידי בית הספר BMA בהוליווד פלורידה התפללו השבוע להורדת גשמים בישראל, לא לפני שהתלמידים צפו בסרט שהפיקה הקרן הקיימת לישראל, אודות חשיבות המים והמחסור בישראל. "הרבה תלמידים ניגשו ושאלו שאלות על המצב בארץ. הם לא האמינו שהמצב עד כדי כך נורא", אומר יהודה גולדפישר, שליח בני עקיבא במקום, אשר מציין כי במדינת פלורידה קיים בדרך כלל מזג אוויר טרופי, אשר גשם הוא חלק משגרת היום יום שלו. "לתלמידים היה מוזר ללמוד על מקום בו אין הרבה גשמים, לרבות ההשלכות השליליות בכך", הוא מסביר.

גם בשטוקהולם אשר בשוודיה התקיימה בשבת האחרונה תפילה מיוחדת להורדת גשמים, במהלך תפילת השחרית בבית הכנסת האורתודוקסי בעיר. בנוסף, התקיימה פעילות של תנועת בני עקיבא בעיר, בה התקיימה תפילת ילדים להורדת גשמים בארץ ישראל.