זיוף ענק של בקבוקי שמן זית של "קבוצת יבנה" נחשף לפני כחודש, כאשר לקיבוץ הדתי ביבנה הגיעו תלונות על בקבוקי שמן זית שטעם פג. החברה, אשר חשדה כי מדובר בבקבוקים מזויפים ולא במוצרים המקוריים שלה, פנתה לחוקר פרטי ודיווחה על המשטרה על החשדות.

בשבוע שעבר פשטה המשטרה על מפעל הזיוף, שם נמצא מפעל משוכלל אשר ביקבק שמן סויה בתוספת חומר כימי שמצהיב את מראה השמן וזייף את תוויות הבקבוקים של "קבוצת יבנה". זיופי הבקבוקים הפריע לא רק לחברה אלא גם לבד"ץ העדה החרדית, אשר הודפס על הבקבוקים המזויפים כמי שנותן כשרות לשמן.

השמן המזויף, כמובן, לא עומד בסטנדרטים של הבד"ץ אשר מחייבים פיקוח על מטע הזיתים מפני היווצרות "חזירים" (גבעולים המתחדשים בכל שנה על גבי גזע העץ - א.פ) החייבים מחדש בערלה, כיוון שעירוב הזיתים מהעץ בזיתי הערלה יכול להביא להכשלת הציבור באיסור זה. לאחר הפקת השמן, השמן מאוחסן במכלי ענק, הסגורים ב"פלומבה" מיוחדת בחדר נעול, על מנת לוודא שלא מבקבקים שמן שטרם הופרשו ממנו תרומות ומעשרות כדין.




בבד"ץ העדה החרדית החליטו בעקבות הזיוף הענק ולקראת חג החנוכה הקרוב, עתיר מוצרי השמן, לפרסם בכלל העיתונים החרדים את שמות המכולות המוכרות את שמן מזויף, בתקווה כי הדבר יגרום לציבור ליצור לחץ כלכלי על המכולות, אשר יקפידו לוודא כי המוצרים הנמכרים בהם - אכן מקוריים וכשרים.

בד בבד ממשיכים אנשי הבד"ץ לנסות ולאתר את משווק הבקבוקים המזויפים. לכיפה נודע כי כשהצליחו להשיג אותו בשיחת טלפון וניסו להיפגש עימו כדי לשים יד על הזייפנים, המשווק הגיב באיום חד משמעי: "אני מציע לכם לא להתקרב אלי, אם תתקרבו אני ארצח אתכם". גם האיום הזה הועבר, כמובן, למשטרה.

"נראה שאיכות השמן של קבוצת יבנה, וחותמת הכשרות המהודרת של בד"ץ העדה החרדית, הם אלו שהביאו את הזייפן לזייף דווקא את הבקבוקים שלנו", הסביר צורי אוריאל, מנהל השיווק והמכירות במפעל "קבוצת יבנה", אשר הוסיף כי "לשמחתנו הלקוחות שלנו הצליחו להבחין שהאיכות פגומה, והתריעו בפנינו על הדבר והפרשייה הזאת קרובה לסיום".