קרקס אירופה, המסיים בימים האחרונים את ביקורו בישראל, הולך לעבור שינויים משמעותיים לקראת חג החנוכה הקרוב - שינויים אשר יתאימו אותו לקהל הצופים הדתי. ביוזמת "מפעלות הציונות הדתית" תוכננה והופקה הופעה מיוחדת של הקרקס, בהתבסס על תכנים שהותאמו לקהל הדתי והחרדי. במתכונת ה"מהדרין" יופיע הקרקס במשך שלושה ימים, בעיר לוד.

לאחר סבב הופעות של כשנה וחצי בארץ, זאת למעשה הפעם הראשונה בה יתאפשר לדתיים לצפות במופע זה. במסגרת ההתאמה לקהל הדתי, ישודרג המופע הווירטואוזי בתכנים אחרים, כך שהאמנים יופיעו לצלילי מוזיקה יהודית קלאסית ואפילו מודרנית, מבית מדרשם של אברהם פריד ויעקב שוואקי. כמובן שהלולייניות אשר בדרך כלל משתלבות במופעי קרקס, נאלצו לרדת מהבמה - כשהמופע יתבסס על אמנים גברים בלבד.



הקרקס, בהשתתפות עשרות אמנים מהמובילים ברחבי העולם, מציג קטעי אקרובטיקה, ריחוף ופירוטכניקה. בין השאר מופיעים בו פעלולנים הקופצים מעל גלגל ענק ונוחתים עליו ללא פגע, או אקרובטים המהלכים על חבל דק בגובה של למעלה מעשרה מטרים - כל אלו לצד קטעי ליצנות האופייניים לכל קרקס.

בין השאר צפויה להתקיים בקרקס הופעתם של שלישיית גרלינג הלטינית מרקדים, קופצים ונוסעים על חבל דק התלוי אל-על ללא רשת או כבלי בטחון ושל "ולדימיר הליצן", מגדולי הליצנים ברוסיה, אשר ילווה את המופע בקטעי הומור ממגוון הקלאסיקות של הליצנות הרוסית. בעקבות החוק האירופי, לא משתתפים בקרקס בעלי חיים בפעלולים שונים, כך שהילדים ייאלצו להסתפק במלווין הקוסם ההולנדי או ב"מעופפי הטרפז" היישר מקרקס רוסגוס במוסקבה.