עיניו של אדם הם הראי לתוך נפשו, מהתבוננות נבונה לתוכן ניתן לגלות עולם שלם שהחיצוניות הסתירה. באמצעות השקעה מועטה באיפור תוכלו ליצור מסגרת לעיניכם שתשקף ותבליט את אישיותכן הנפלאה. בכתבה זו נסקור ביחד את סוגי העיניים המאפיינות את רוב האוכלוסייה, ובהתאם לכך ובעיקר מקוצר היריעה אתן דגשים לסוגים נפוצים יותר שיובילו ליצירת מראה איפור מושלם וייחודי.


בצורה הכי פשטנית, ניתן לחלק את סוגי העיניים לשלושה: גדולות, בינוניות וקטנות. נתון זה איננו מוביל אותנו ליעד אליו אנחנו שואפים להגיע, אולם בעזרת חיבורו למאפיינים נוספים נצליח לאבחן את סוג העין ולתת מענה הולם.

לפרופורציית אברי הפנים יכולה להיות השפעה רבה על תשומת הלב שיש לתת לעיניים. לאישה בעלת שפתיים בולטות אמליץ להוסיף שכבת איפור נוספת בצבע מסוים שייתן ביטוי לעיניה ש"נבלעו" כתוצאה מיחס הגודל בין העיניים לשפתיים וכן להפך.

גם למרחק העיניים זה מזה יש לתת מענה שונה. המרחק נמדד ע"י גודל עין דמיונית הנכנסת בין שתי העיניים הקיימות. במקרה שהמרחק הוא גדול מדי משמעותו הוא עיניים רחוקות ואז כל היקף העין יקבל ביטוי בכדי ליצור קרבה סימטרית בין שני העיניים, בניגוד לעיניים קרובות שבו המרחק הוא קטן ואז רק הצד החיצוני יודגש.

מבני העיניים שניתן למצוא רבים: עיני שקד, עגולות ובולטות, מלוכסנות כלפי מעלה, בוכיות (מלוכסנות כלפי מטה) שקועות וכדו.



בזכות הרבגוניות בעולמנו, ישנן נשים שימצאו את עצמם בעלות תכונות משלושת המאפיינים וישנן כאלו שיוכלו להצביע רק על מאפיין אחד. כפי שציינתי, אורך היריעה קצרה מלהכיל נתינת מענה לכל המאפיינים וקל וחומר לתכונות שבכל מאפיין והשילוב ביניהן. אולם, בכדי שתצאו נשכרות מכתבה זו פירטתי להלן סוגי איפור לעיניים בעלות מאפיינים נפוצים יותר.

איפור לעיניים שקועות

בעיניים אלו שקע הבננה (שהוא קפל העפעף - השקע שמפריד בין גלגל העין לעצם הגבה) נעלם ומוסתר בצלליות של קירות העין.

סגנון האיפור המומלץ ביותר הוא המראה המעושן. השתמשי אך ורק בצלליות בהירות בכדי ליצור מרחב ראיה גדול. יש למשוח את הצללית הבהירה על העפעף צמוד לעצם הגבה מהפינה הפנימית עד קצת אחרי הצד החיצוני של העין. לאחר מכן, יש להניח צללית נוספת עד לשקע הבננה ולטשטש כלפי חוץ העין עד לחיבור עם הצללית שהונחה בעצם הגבה.

זכרי, כי את הצבעים הבהירים יש להניח על כל העפעף מהאמצע, בניגוד לצבעים כהים שאותם יש לשים מעל שקע העפעף בכיוון למעלה והחוצה.



איפור לעיניים רחוקות

עיניים אלו נותנות תחושה למסתכל שקיים מרחק רב בין עין אחת לחברתה.

סגנון האיפור המתאים ביותר הוא בננה מלאה. סגנון זה יקרב את העיניים לכיוון קו האף. ליצירת מראה זה נאפר רק 2/3 מהעין בקפל הבננה, אזור האיפור הוא מתחילת האיריס (עיגול הצבע בעין) ועד לסוף העין. יש לסמן עם הצללית את שקע הבננה באופן מאוזן, ואז לטשטש את הצללית לכיוון ה-C הפנימי ולכיוון עצם הגבה (ניתן לצמצם את הטווח ע"י משיחת צללית כהה מהזווית החיצונית של העין ועד לאמצע העפעף, ולהמשיך עם צללית בהירה מאמצע העפעף ועד לזווית הפנימית של העין). בנוסף, יש לזכור למזג את שתי הצלליות יחד ולטשטש את המעבר. יש להעיר כי, ככל שמפתח העין גדול יותר (המרחק מהבננה לשקע) כך איפור בננה מודגש הוא מתאים יותר.

איפור לעיניים קרובות

במצב רגיל, התחושה שעיניים אלו נותנות הן מופנמות והתכנסות.

התיקון במצב זה ייעשה בעזרת איילנר באזור הפינות הפנימיות של העיניים וצללית ומסקרה מסיימות לצדדים החיצוניים. ליצירת מראה זה יש לעבוד במספר שלבים:

1. סימון נקודת סיום האיילנר שהיא מקום ההצטלבות של סיום הבננה על הקו האלכסוני שמקשר את סוף הנחיר - סוף העין - סוף הגבה.

2. מתחילים את קו האיילנר במרכז - מעל האישון, בקו שכיונו מהאף החוצה כלפי האוזן (לנקודת הסיום שסימנו).

3. מתחברים מנקודת הסיום לכיוון מרכז העין.

4. מתחברים משק הדמעות למרכז העין בקו דק.

5. מחברים בקו אחד את כל הקטעים.

שרטטי קו דקיק לאורך הריסים העליונים וסיימי בקו עבה יותר לקראת הפינה החיצונית. בנוסף, מרחי צללית בהירה מהחלק הפנימי של העין ועד לאמצע העפעף, ומשם השתמשי בצללית כהה יותר עד לחלק החיצוני של העין. שוב, טשטשי את המעברים בין הצבעים השונים.

השתמשי במסקרה על הריסים, תוך מתן דגש על הריסים החיצוניים.

איפור לעיניים בוכיות

מבנה עיניים זה משדרשל עצבות תמידית, הטיה של קווי העין משוכים כלפי מטה.

במקרה זה סגנון האיפור המתאים ביותר הוא C חיצוני. מטרת האיפור היא להרים את העין ולמשוך אותה לצדדים. בכדי ליצור מראה מתוקן ויפה יש למרוח איילנר על ה-1/3 החיצוני של העין. בנוסף יש להניח צללית כהה ביחס לצללית שמניחים על גלגל העין, בצורת האות C תוך שמירה על הגבולות שהם: סוף עין- סוף גבה. לסיום, יש למשוח מסקרה בצורה צפופה. כך במבט חזותי העין תראה מורמת.

איפור לעיניים אסייתיות

עיניים אלו נותנות תחושה של עיניים מורמות כלפי מעלה (כדוגמת עיני חתול).

המטרה היא להדגיש ולתת אפקט של מלכותיות. מרחי צללית בהירה על העפעף. בנוסף, ציירי בעזרת עיפרון קו עבה-סמיך לאורך הריסים העליונים ומתחת לריסים התחתונים ציירי קו דק. לסיום, הניחי צללית חומה על הגבות ומשחי 2-3 שכבות של מסקרה על הריסים במטרה ליצור חזותית עיניים רחבות יותר.

טיפים נוספים

  • גוונים כהים יוצרים מראה של עיניים קטנות ושקועות, אך אם חשקת באפקט של עיניים גדולות ויפות יותר ציירי קו איילנר ע"י עיפרון או צללית והשתמשי בצלליות בעלות גוון בהיר וכך תיצרי מראה רחב ופתוח יותר.
  • למראה דרמטי, מרחי קודם את הצללית ואז שרטטי את קו האיילנר.
  • מומלץ בכל סגנון איפור למשוח מסקרה על הריסים. מסקרה על הריסים התחתונים עד לזווית הפנימית של העין תיצור מראה של עיניים קטנות.
  • עיפרון בהיר במעקה העין מתמזג עם הצבע הלבן של גלגל העין ונותן תחושה לעין יותר גדולה.
  • עיפרון כהה במעקה העין מהווה קונטרס ללבן של גלגל העין ונותן תחושה לעין יותר מודגשת .