אם יש המתייחסים אל צמצום תופעת הרווקות המאוחרת כאל מלחמה של ממש, הרי שחזית חדשה מתרגשת על הביצות: עמותת ישפה המפורסמת בעיסוקי השידוכים, יוזמת בקרוב כנס ראשון מסוגו למטפלים מקצועיים ברווקים ורווקות, זאת כדי לקדם את הייעוץ לנישואין כאמצעי לשידוך.

כבר כעת פועלים ב"ישפה" צוות של כעשרה יועצים המעניקים ייעוץ אישי לצד סדנאות קבוצתיות בירושלים ובגבעת שמואל, ולאחרונה אף חגגה מחלקת הייעוץ חמש שנות פעילות. "הייעוץ נותן מענה למי שכבר יצא הרבה, מעוניין לעשות חושבים עם עצמו ולקדם שינוי, מי שנמצא במקום של שחיקה, כאלה שקשר מהעבר תוקע אותם או קשר עכשווי לא מתקדם", מסבירים בישפה, "יעוץ זוגי הוא לזוג שנמצא בתהליך בניית קשר ומתלבט כיצד והאם להמשיך. יעוץ כזה מקדם ומוסיף לזוג הרבה אינפורמציה חשובה שמקדמת לקראת החלטה להתחתן ואם יש צורך אז להיפרד".



כעת מנסה העמותה להנחיל את הידע המקצועי הלאה אל מי שעוסקים בתחום הזה של ייעוץ והדרכה לרווקים. קהל היעד של הכנס הקרוב, אפוא, איננו הקהל הרחב אלא דווקא גורמי טיפול מקצועיים, יועצים, מאמנים, מדריכי חתנים, מדריכות כלות ואנשי חינוך העוסקים בתחום הייעוץ והטיפול בפנויים ופנויות. מדובר בכנס מקצועי לכל דבר ועניין, בן יומיים, אשר יקנה כלים מעשיים בידיהם של העוסקים במלאכה.

"מסתבר כי דווקא ייעוץ מקצועי מביא את הרווקים לחתונה, הרבה יותר מעוד כמה דייטים כאלו או אחרים", מספרת ד"ר ציפי ריין, פסיכולוגית וממארגני הכנס. "רק בחודש האחרון הודיעו לי שלושה מתוך המיועצים שלי על חתונה קרובה", אומרת ד"ר ריין. לדבריה "תהליכי הייעוץ שאנחנו מגישים אינם ארוכים ומייגעים אלא קצרים וממוקדים. כשראינו שזה מוצלח ומסייע, כשאחוזי ההצלחה גבוהים ואנשים ממש מתחתנים בפועל בעקבות ייעוץ, מצאנו לנכון לזמן כנס מהסוג הזה, מתוך תקווה שמדובר בטרנד שילך ויתפוס תאוצה במגזר".