"בוודאי שהכפר רגר הוא חלק בלתי נפרד מארץ ישראל, השייכת לנו - ועל כן אסור לסגת ממנו" - כך טוען היום (ב) הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים" ורבה של בית אל, בשיחה עם כיפה נוכח החלטת הקבינט באחרונה בדבר נסיגה חד-צדדית מצפון הכפר שנמצא כעת בשליטה ישראלית.

כזכור, הקבינט המדיני-ביטחוני אישר באחרונה להתחיל במהלך לנסיגה חד צדדית של כוחות צה"ל מחלקו הצפוני של הכפר רגר. במסגרת הנסיגה כוחות צה"ל ייסוגו לחלקו הדרומי של הכפר ובכך חלקו הצפוני לא יהיה באחריות ביטחונית של אף גורם. בהודעת הקבינט נמסר כי "ישראל תשמור על מרקם חיי התושבים בכפר, שנותר כיחידה אחת בלתי מחולקת".



לדברי הרב אבינר, על הציבור הדתי-לאומי להתקומם ולהתנגד נגד הנסיגה מרגר, דווקא בגלל שלא מדובר בשטח המיושב על ידי יהודים או ישראלים. "כשאנחנו מתנגדים להמשך תוכנית ההקפאה או לפינוי זה או אחר, טוענים כלפינו כי זה "מאבק על הבית" וכי מדובר בבחירה שנוחה לנו. לא רואים את העניין העקרוני", מסביר הרב אבינר. לדבריו "כשאנחנו מוחים נגד ההקפאה, אומרים לנו: יש אנשים שפונו מבתיהם בגלל בניית הרכבת הקלה בירושלים. שזה עניין פרקטי. זו בדיוק ההזדמנות להוכיח כי לא מדובר בכך, אלא בעניין עקרוני - בארץ ישראל".

הרב אבינר נזכר בחתימת הסכם השלום עם ירדן, במסגרתו הוחזרו לירדן שטחים מארץ ישראל, ללא כל מאבק, בדיוק מאותה סיבה. "לא גרו שם יהודים ועל כן איש לא התנגד למסירת השטח, למרות שהוא ארץ ישראל לכל דבר ועניין", מציין הרב אבינר אשר מציע כי "כנראה והפתרון הוא להתיישב בכל שטחיה של ארץ ישראל וכך שום חלק ממנה לא יימסר ללא מאבק".

עם זאת, מדגיש הרב אבינר כי דבריו נאמרים ברמה העקרונית וכי על מנהיגי המתיישבים לערוך את שיקוליהם, נוכח האתגרים השונים העומדים לפתחם. "בכל זאת יש סדר עדיפויות ויש לכוון את המאבק בהתאם לכך, אלא שברור כי באופן עקרוני זהו שטחה של ארץ ישראל ואדרבה, ראוי להיאבק עליו דווקא מפני שלא מתגוררים שם יהודים, מפני שכך המאבק טהור יותר ומצדיק יותר את עמדותינו", מסכם הרב אבינר.