הרבנות הצבאית הצליחה להכריח את חברת "שטראוס-עלית" להפסיק לייצר חטיפי חלב המכילים חלב נוכרי, כך שכלל המוצרים שתשווק החברה יהיו, הלכה למעשה, בכשרות "מהדרין" המבוססים רק על חלב ישראל.

העלון "עולם קטן" חשף בשבת האחרונה כי הרבנות הצבאית בחרה לאחרונה להטיל וטו ולדרוש מ"שטראוס-עלית" כי בכל עסקה עתידית בין החברה ובין צה"ל, יירכשו אך ורק מוצרים המכילים "חלב ישראל" בלבד. בעקבות ההחלטה החליטה החברה לשנות את פסי הייצור של המפעל המרכזי בנצרת עילית כך שכלל המוצרים שישווקו, כאמור, לא יכללו "חלב נוכרי".

יצויין כי "חלב נוכרי" הינו חלב שנחלב על ידי אדם שאינו יהודי, כאשר לאורך כל תהליך החליבה לא נמצא יהודי בשטח החליבה. מבחינה הלכתית חלב זה חשוד בכך שמעורב בו חלב מבעל-חיים שאינו כשר ולכן עלול אף הוא להיות לא כשר. פוסקי ההלכה חלוקים בעניין, האם "חלב נוכרי" הוא גזירה או איסור רגיל ומכאן נחלקו הפוסקים המאוחרים בשאלה האם להתיר חלב נכרי במקום בו יש פיקוח ממשלתי שלא יערבו חלב אחר.

בפועל, רוב ארגוני הכשרות נוהגים היתר בחלב נוכרי ואינם מציינים בכלל על המוצרים המוכשרים כי מדובר בחלב מסוג זה. הבדצי"ם בישראל, לעומתם, אינם נותנים הכשר למוצרים המיוצרים בחלב נוכרי מפני שלשיטתם חלב ישראל מצוי באזור ואפילו יותר מחלב נוכרי. הרבנות הראשית לישראל אפילו אינה מאשרת יבוא של מוצרים המכילים חלב נוכרי, זאת על אף שהיא מתירה אבקת חלב נוכרי.

מ"שטראוס-עלית" נמסר בתגובה כי התהליך הוא חלק ממעבר כולל להעלאת הכשרות במפעל הממתקים של החברה בנצרת. "מדובר בתהליך הדרגתי הנמשך מספר חודשים של מעבר לשימוש בחלב ישראל, במסגרתו הושקו כבר בימים האחרונים סדרת מוצרים עם חלב ישראל, כולם תחת כשרות O.U. ורבנות נצרת עילית". בעתיד, מציינים בחברה, יתווספו מוצרים נוספים עם "חלב ישראל" בלבד.

בדובר צה"ל אישרו את הנחיית הרבנות ומסרו בתגובה לכיפה כי "החלטת הרבנות הצבאית התקבלה תוך הסכם לשיתוף פעולה עם חברת "שטראוס-עלית"".