מתיישבי יהודה ושומרון יקיימו החל מהיום (א) שביתת אזהרה כללית ומלאה בכלל הרשויות המקומיות ביהודה ושומרון, זאת כנגד "ההתקפלות המבישה, הכניעה החוזרת של ראש ממשלת ישראל בפני הלחץ האמריקני-פלסטיני והכוונה להקפיא מחדש את הבנייה ביהודה ובשומרון", כך לדבריהם.

השביתה כוללת את המועצות האזוריות שומרון ובנימין וכן את המועצות המקומיות שהודיעו עד כה על השתתפותן ובהן קדומים, קרני שומרון, אפרת, קריית ארבע ובית-אל. יוזמי המהלך, ראשי המטה המשותף של ועדי המתיישבים בשומרון ובבנימין ותנועת "קוממיות", הודיעו כי מדובר בשביתת אזהרה, שתכלול את המערכות המוניציפליות וכן השבתה כללית של מוסדות החינוך, במטרה "להתריע מפני המשמעויות והסכנות הנובעות מהארכת הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון".

כחלק מהמחאה המתיישבים יעלו ויפגינו מול משרד ראש הממשלה בירושלים במהלך ישיבת הממשלה. לדברי ראשי המאבק "שביתת האזהרה הינה יריית הפתיחה למאבק חסר פשרות שינהלו נגד ראש הממשלה אם חלילה יצעד במסלול הגירוש והעקירה".

בתוך כך יוועד אחר הצהריים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם חברי סיעת הליכוד בכנסת, זאת כדי לשכנעם כי הוא עושה את מירב המאמצים להביא לכך שלא תהיה הקפאת בנייה נוספת בעתיד. נכון לעכשיו, המגעים לניסוח מכתב הערבויות האמריקאי עדיין תקועים והאמריקאים עדיין מסרבים להתחייב לכל עסקה שנמסרה בע"פ.