השר לענייני מיעוטים, פרופ אבישי ברוורמן, קורא היום (ד) להשעות מתפקידו את רבה של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, זאת על רקע קריאתו באחרונה לציבור היהודי בעיר שלא להשכיר דירות לערביי האזור. במכתב שהעביר השר ברוורמן לשר המשפטים, יעקב נאמן, טען השר כי "הרב אליהו הפך לסיכון חברתי לתושבי הגליל כולם".

"הרב אליהו, המקבל את משכורתו מן הקופה הציבורית, מנהל מזה שנים מסכת ממושכת של הסתה גזענית כלפי האוכלוסייה הערבית", כתב השר ברוורמן במכתבו והוסיף לטענתו כי הרב אליהו "פורש את משנתו הקיצונית במגוון אמצעי תקשורת ובפני קהלים שונים ומנצל את תוארו כרבה של העיר צפת על מנת לפסוק כנגד משכירי דירות לאזרחים הערבים ובכך פוגע במרקם היחסים שבין יהודים וערבים תושבי הגליל".

"אין מדובר במקרה של זכות לגיטימית להבעת עמדה", ציין השר ברוורמן, "מתוקף תפקידו של הרב אליהו כרב עירוני עליו לייצג את רוח היהדות המושתתת על שלום ודרכי נועם. מעבר לזאת, כממונה מטעם המדינה, מחויב הרב שלא לפעול כנגדה. ההסתה המתמשכת שלו נגד הערבים בגליל פוגעת במרקם היחסים שבין יהודים וערבים והיא אינה משרתת את צרכיה של המדינה".


הרב שמואל אליהו מסר בתגובה לכיפה כי "ממשלת ישראל החליטה על ייהוד הגליל בהחלטה המחייבת גם את השר ברוורמן, כשר בממשלה. אם השר ברוורמן דורש את פיטוריי, הרי שגם עליו להתפטר בעצמו". עוד מציין הרב אליהו כי תקנון הקרן הקיימת לישראל לא רק שקובע את חשיבותה של גאולת הקרקעות - אלא גם את רכישתן מערבים ומכירתם ליהודים.

"השר ברוורמן הוא נציג תנועת העבודה אשר התפארה בעבר בעבודה עברית ובגאולת קרקעות", מוסיף ומציין הרב אליהו, "ההתנערות מערכי העבר של תנועת העבודה היא אולי הסיבה למצבה השפל היום".

בתוך כך הודיע היום יו"ר האיחוד הלאומי, חבר הכנסת יעקב כ"ץ (כצלה), כי הוא "מחזק את מאור התורה הגדול הגאון הרב שמואל אליהו שליט"א רבה של צפת, על דבריו ומעשיו". לדבריו, "הרב שמואל אליהו שליט"א ממשיך דרכו הנאמן של אביו מרן הראשון לציון הרב מרדכי אליהו זצ"ל, הינו עדין נפש יחד עם היותו גיבור חיל במלחמתה של תורה, איש אמת שנאבק על דמותה היהודית של מדינת ישראל ועתיד ההתיישבות בגליל".