בירושלים נערך הערב (ג) כנס חירום של רבני הימין, נוכח כוונתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להיעתר לדרישה האמריקאית להארכת תקופת הקפאת הבנייה בהתיישבות. הרבנים התכנסו כדי "להתוות דרכי פעולה להתנגדות תקיפה ביותר של עם ישראל לסיכול ההקפאה", כך לדברי המארגנים.

ראש ישיבת רמת גן, הרב יהושע שפירא, פתח את הכנס באומרו כי "איום ההקפאה לא יקפיא את הנשמה היהודית הדורכת על במת ההיסטוריה, היא תפרה והיא תפרוץ. אנחנו קוראים לראש הממשלה להיות נאמן לעצמו ולמפלגתו, להיות נאמן לעמו ולארצו". בהתייחס אל ההצעה האמריקאית הוסיף הרב שפירא כי "ארץ ישראל אינה מונחת על כף המאזניים אל מול כמה מטוסים".

הרב שפירא פנה בדבריו לחברי הכנסת כדי שאלו יוסיפו לפעול במרץ נגד כל המשך בהשעיית הבנייה בהתיישבות. "אנחנו קוראים גם לחברינו מתנועת ש"ס: אל תשובו עוד לכסלה כפי שהיה בימי אוסלו, אל תסתתרו מאחורי הימנעות", קרא הרב שפירא, אשר האשים את חברי ש"ס כמי ש"בונים את הגשר להקפאה הזו, אולי מאחורי גבו של הרב עובדיה. אנחנו קוראים לכם להתעשת ומספיק אחד מכם כדי להפר את הגזירה".

ראש ישיבת אור עציון ויושב ראש מוסדות בני עקיבא, הרב חיים דרוקמן, הוסיף וקרא בכנס לראש הממשלה ולשרים להמשיך ולעמוד בלחצים הבינלאומיים להמשך ההקפאה. "ראש הממשלה והשרים צריכים להתגבר ולקחת כוחות מעם ישראל, עוצו עצה ותופר דברו דבר ולא יקום כי עמנו אל", אמר הרב דרוקמן.


הרב אליקים לבנון, רב היישוב אלון מורה, טען בכנס כי את המאבק נגד ההקפאה יש למצות במאבק פוליטי. "השעה היא שעת פוליטיקה, את ראש הממשלה לא נלמד עוד פרק בפרשת השבוע", אמר הרב לבנון, "אנחנו כרבנים נקרא להצביע למפלגה אחרת ונחבור למפלגה הזאת. ישנה מפלגה גדולה שהעומד בראשה דובר אמת, עומד בדיבורו ולוטש עיניים לכס ראש הממשלה".

ראש ישיבת בית אל, הרב זלמן מלמד, פנה אל הציבור וביקש ממנו לקרוא לשרים "אשר נבחרו על ידי ציבור שבטח והאמין בהם, שלא יסכימו אפילו לדיבור על מסירת חלקים מארץ ישראל לריבונות זרה". לדברי הרב מלמד יש "להבהיר להם שהם חייבים לעמוד בדיבורם - אחרת הם מועלים בשליחותם ויהיו לכך תוצאות".

"עלינו להיאבק וללחום על ההקפאה האכזרית והרעה, עצם ההסכמה על ההקפאה אומרת שאנו מודים שחלקים אלו אינם שלנו"", ציין הרב מלמד בדבריו, אשר סיכם ואמר בשם הרבנים משתתפי הכנס "אנחנו מקווים שבעזרת ה יהיו לחברי הכנסת הנאמנים לארץ ישראל את העוז והכוח למנוע את המשך ההקפאה".