הרב דב ליאור, רב העיר קריית ארבע וראש ישיבת "ניר", העביר אמש (שני) מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו הוא כותב כי "זכית לייצג את עמנו באחת התקופות הקשות בתהליך גאולתנו ולכן שומה עליך לעמוד כצור מול כל אויבינו הזוממים לפגוע בנו ואין לי כל ספק שאם תגלה נחישות, רשעות הגויים תחלש והשם אלוקי מערכות ישראל יעזור לך לצאת מכל הסבך הזה ותזכה לקדש שם שמים בעולם כולו".

פנייתו של הרב ליאור נעשית על רקע הדרישה האמריקאית להשעיית הבנייה בהתנחלות, במסגרתה נדרשת ישראל לאשר שלושה חודשים הקפאה נוספת בבנייה. במכתב מתייחס הרב ליאור לאתגרים העומדים בפני ישראל.

"בשעה קשה זו למדינת ישראל שעומדת בלחצים קשים מאומות העולם ובייחוד מהמעצמה המערבית על ויתור זכותנו במולדתנו ההיסטורית, הנני מוצא לנכון לשלוח לך ברכת חזק ואמץ ממרומי הרי יהודה ערש מלכות ישראל, מקום מנוחתם של אבותינו הקדושים, מקום בו פעלו גדולי ישראל בעבר", כותב הרב ליאור.

"יש בתורתנו ציווי אלוקי לא לירא ולא לפחד בזמן מלחמה. זו שעה הרת גורל, זו שעת מבחן. יהי רצון שתעמוד בגאון מול כל האויבים, אתה שלוח של כלל האומה לא רק של יושבי ארצנו. לך בכוחך זה והשם יצליח את דרכך ונזכה כולנו לראות בקרוב בישועת השם על עמו ונחלתו", מוסיף הרב ליאור במכתבו.

בתוך כך יקיימו היום רבני הימין כנס חירום נגד המשך תוכנית ההקפאה, במסגרתו יתאגדו הרבנים כדי "להתוות דרכי פעולה להתנגדות תקיפה ביותר של עם ישראל לסיכול ההקפאה", כך לדברי המארגנים. בכנס צפויים להשתתף הרב זלמן מלמד, הרב חיים שטיינר, הרב חיים דרוקמן, הרב שמואל אליהו, הרב יעקב שפירא, הרב יעקב יוסף, הרב שבתי סבתו, הרב איתן אייזמן ורבנים נוספים מהימין. מארגני הכנס טוענים כי הזמינו למעלה מאלף רבנים להשתתפות בכינוס "נגד כוונת ראש הממשלה להקים מדינה ערבית בחבלי ארצנו הקדושה, תוך החרבת יישובים וגירוש יושביהם", כך לטענתם.