רבני הימין יערכו מחר (ג) כנס חירום נוכח כוונתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להיעתר לדרישה האמריקאית להארכת תקופת הקפאת הבנייה בהתיישבות. הרבנים יתכנסו בירושלים כדי "להתוות דרכי פעולה להתנגדות תקיפה ביותר של עם ישראל לסיכול ההקפאה", כך לדברי המארגנים.

בכנס צפויים להשתתף הרב זלמן מלמד, הרב חיים שטיינר, הרב חיים דרוקמן, הרב שמואל אליהו, הרב יעקב שפירא, הרב יעקב יוסף, הרב שבתי סבתו, הרב איתן אייזמן ורבנים נוספים מהימין. מארגני הכנס טוענים כי הזמינו למעלה מאלף רבנים להשתתפות בכינוס "נגד כוונת ראש הממשלה להקים מדינה ערבית בחבלי ארצנו הקדושה, תוך החרבת יישובים וגירוש יושביהם", כך לטענתם.

בשיחה עם כיפה מסביר הרב איתן אייזמן ראש רשת האולפנות "צביה", כי בכוונתו להשתתף בכינוס מפני ש"כוונת ראש הממשלה בהמשך תוכנית ההקפאה היא לעזוב חלקים מארץ ישראל, דבר שאין לו שום היתר הלכתי". הרב אייזמן טוען כי שיבת ציון מחייבת את המשך המאבק למען ארץ ישראל ונגד מסירת חלקים ממנה, מאבק שהוא אמנם "לא חדש", לדבריו, אך "בהחלט תפקיד מרכזי שלעתים חלק נוהגים לזנוח".

לדבריו יש "לשבח את ראש הממשלה נתניהו על עמידתו בלחצים הבין-לאומיים עד כה", כך שמטרת הרבנים בכנס איננה רק להביע מחאה אלא במידה מסויימת גם תמיכה וכמעין "משקל נגד" לדעת הקהל העולמית. "נדרוש כי ראש הממשלה יעמוד כנגד ההצעות המגונות ונתריע נגד כל הקפאה אשר תסכן את ההתיישבות בארץ ישראל", מסכם הרב אייזמן.