למעלה מ-40 אחוזים מיהודי התפוצות נישאו בנישואי-תערובת, 55% מיהודי ארה"ב מתבוללים - אלו הנתונים שנחשפו היום (ב) במהלך דיון שקיימה הכנסת בסכנת ההתבוללות ונישואי-התערובת בקהילות היהודיות בתפוצות. בדיון שיזם יו"ר וועדת העלייה, הקליטה והתפוצות ח"כ דני דנון, טען דנון כי "חובה להגביר חינוך יהודי ואת הזיקה לארץ. זה רק עניין של זמן שקהילות שלמות ייעלמו".

במסגרת הדיון טען פרופסור סרגיו דלה-פרגולה מהמכון ליהדות בת-זמננו באוניברסיטה העברית, כי תהליך ההתבוללות מתרחש כבר כמאתיים שנה, ואחרי מלחה"ע השניה הגיע לשיאים שלא היו מאז ומעולם. לדבריו, למעלה מ-40% בממוצע מיהודי התפוצות נישאו בנישואי-תערובת. לדבריו, הנתונים נמצאים במגמת עלייה, שכן בשנות השישים, רק 10% מיהודי הגולה נישאו ללא-יהודים.

עם זאת, על פי הנתונים שנחשפו במהלך הדיון עולה כי אחוז היהודים הדתיים האורתודוקסים עולה אף הוא בתפוצות בהתמדה. ד"ר דב מימון, חוקר מהמכון לתכנון העם היהודי, ציין בדיון לדוגמה כי באנגליה עלה שיעור האורתודוקסים מ-3% ל-11% בשנים האחרונות.

הרב אברהם יוסף, רב העיר חולון אשר אף הוא בדיון, ציין כי מגילת העצמאות מדברת על מדינת ישראל כלב העם היהודי, והזיקה היהודית לא נוצרת יש מאין. "אי-אפשר להמציא דת חדשה ולהתנתק משלשלת הדורות. אפילו במדינות בהן מופרדות הדת מהמדינה אין שום בעיה לפתוח את היום בבתי הספר בהצהרת נאמנות לאלוקים", ציין הרב יוסף, אשר טען כי "לכן מדינת ישראל איננה יכולה לשמש מגנט מספיק למשיכת צעירים יהודים מהעולם". לדבריו, החברה הישראלית אשמה בהתבוללות בישראל ויש לקרב את שולי החברה כדי שלא ירגישו מנוכרים.

מנתוני מרכז המחקר והמידע בכנסת, עולה כי בחו"ל מכים נישואי התערובת גם אצל משפחות דתיות. לדברי המחקר ב-50 השנים האחרונות גדל מספר נישואי התערובת בתפוצות ב 200%. באוסטרליה, בקנדה ובטורקיה שיעור נישואי התערובת נע בין 25% ל-35%.

בחלק גדול מיהדות העולם, ובכלל זה בצרפת, בבריטניה וברוב אמריקה הלטינית, הוא בין 35% ל-45%, במקסיקו פחות מ-15%, במזרח אירופה ובחלקים של חבר המדינות - יותר מ-65% וברוסיה שיעור נישואי התערובת הוא 75% .