בית הדין הרבני ברחובות פסק השבוע כי דייר המתגורר בבניין משותף חייב לשלם את מיסי ועד הבית, הן התשלומים השוטפים והן חיובים בשל תיקונים כלליים בבניין. מדובר באירוע די נדיר, כיוון שהדיון בבית הדין הרבני התאפשר רק לאחר שהן הדייר והן וועד הבית הסכימו ביניהם, במסגרת הליך של בוררות, לדון לפני הדיינים ולא במסגרת בית משפט כללי.

המקרה שהובא לבית הדין היה של דייר אשר לא שילם לוועד הבית תשלומים במשך מספר חודשים, כמו גם את כספי התיקון של צנרת הבניין. ועד הבית בחר לתבוע לדין תורה את הדייר, שהוא בעל אחת הדירות, בדרישה כי יסדיר את חובותיו העומדים על סך של למעלה מ-1600 שקלים.

הדייר טען להגנתו בבית הדין כי אשתו היא שאחראית על ניהול הוצאות משק הבית שלהם, ועל ועד הבית לפנות בדרישת התשלומים אליה וכי לו עצמו אין כל קשר לעניין. הדיינים נחום שמואל גורטלר, יהודה שחור וציון אשכנזי, הציגו את הדיון ההלכתי בפסק הדין, שעסק בעיקר בשאלת המחויבות של השכנים בתשלומי ועד הבית מתוך נימוקים הלכתיים.

לבסוף פסקו הדיינים כי "הדייר חייב לשלם את מיסי ועד הבית, הן השוטפים והן תשלומים מיוחדים כתיקון צנרת, ואין הוא יכול לומר לוועד הבית שיביא הכספים מאשתו".