ייתכן ואל האלימות המשתוללת ברחובות, זו אשר הביאה את ראש הממשלה נתניהו לעודד באחרונה את גיבושה של תוכנית למיגור הפשיעה בעיר, הספיקו חברי הגרעין התורני בלוד להתרגל; אך עם עוצמת הקול של המואזין המעורר את תושביה הערביים של לוד לתפילה - קצת קשה להם להסתדר.

השבוע הגיש אחד מחברי הגרעין תלונה במשטרה בעקבות קריאות המואזין אשר חורגות, לדעתו, הרבה מעבר לגבול הסביר. גם תושבי שכונת גני אביב אשר בלוד הגישו תלונה בשל אותה הסיבה. בגרעין התורני בלוד מתבססים על תקדים של התקופה האחרונה, בו התערבה עיריית תל אביב-יפו בעוצמת הקול של המסגדים ביפו, תוך מתן קנסות.




"מדי בוקר אני ובני ביתי מתעוררים מעוצמת הקריאה מהמסגד בשעה ארבע וארבעים לפנות בוקר", מספר שלומי קנינו, חבר הגרעין, בשיחה עם כיפה. "ילדיי לא יכולים לחזור לישון בעקבות ההשכמה המוקדמת ובמשך היום הם אינם מצליחים להתרכז בלימודים בשל ההפרעה היום-יומית", מסביר קנינו, אשר החליט השבוע לעשות מעשה ולפנות למשטרה כדי שתתערב בנושא.

"לדעתי, מי שרוצה להתפלל יניח לידו שעון מעורר. תאר לך שנחליט לזעוק "שמע ישראל" בכל בוקר - איזה קול וצעקה הדבר יעורר בלוד", מציין קנינו. לדבריו, במשטרה מסרו לו כי במידה ויגיעו תלונות נוספות על התופעה, לא תהיה להם ברירה אלא להתערב. "עלינו מוטל, בסך הכל, לעורר את רשויות אכיפת החוק אל שגרת החיים שלנו", מוסיף קנינו.

"כשהייתי חייל בגולני סיפרו לנו שבאחד המחזורים הקודמים, בעת שחיילי גולני שמרו בחברון, הם היו מתעוררים כל יום לפנות בוקר מהקלטת המעצבנת של המואזין. יום אחד הם תפסו יוזמה , נכנסו באישון לילה למסגד, והחליפו את הקלטת של המואזין בקלטת של משינה", מספר אחד מתושבי הגרעין בלוד, אשר הציע לחברים כי "אולי גם אנחנו צריכים כמה ערסים אמיצים כאלו פה. יש מצב שזה יעזור יותר מלשכת ראש העיר".

ממשטרת ישראל בתגובה כי הנושא ידוע להם וכי הוא נמצא בטיפול.