צעד אי-אמון נוסף למהלך של ח"כ זבולון אורלב: שר המדע ויו"ר מפלגת "הבית היהודי", הרב פרופ דניאל הרשקוביץ, ימנע מלהגיע לכינוס הפעילים שיזם אורלב ביום חמישי הקרוב בת"א, זאת מכיוון שישהה בכינוס אחר בעיר אילת. גורמים בסביבתו של השר הרשקוביץ הדגישו באוזני כיפה: "לא הייתה בכוונתו להגיע בלאו הכי".

אמש נפגש השר הרשקוביץ בלשכתו עם עשרות ראשי גרעינים תורניים, לדיון בפעילויות הגרעינים התורניים ובאפשרויות לחיזוקם. נוכח הזעזועים העוברים על המפלגה בימים האחרונים, מאז הודיע ח"כ אורלב, על דעת עצמו, על כינוס מרכז המפד"ל - התייחס השר הרשקוביץ לכך שבכוונתו לפעול ביחד עם ח"כ אורי אורבך להקמת מוסדות למפלגת "הבית היהודי" ומרכז חדש שיכיל גורמים חדשים, צעירים ומשמעותיים בציונות הדתית.



"בעבר היו גורמים שהתנתקו מהשטח האמיתי והיו עסוקים בפוליטיקות קטנות", אמר השר הרשקוביץ לראשי הגרעינים, "הציבור מאס בכך ומטרתנו היא להתחבר לכוחות הפועלים בשטח, כמו הנציגים המוניציפאליים, הגרעינים התורניים וגופים נוספים מכל גווניה של הציונות הדתית, ולשתף אותם בקבלת ההכרעות ובעיצוב דמותה של המפלגה, על מנת להעצים את כוחה הפוליטי של הציונות הדתית".

בכך מצטרף יו"ר המפלגה לעמדתו של יו"ר הסיעה, ח"כ אורי אורבך, אשר הודיע אתמול בשיחה עם כיפה כי אין בכוונתו להגיע אל הכינוס. "זכותו של כל אחד לפגוש את מי שהוא רוצה, ואין זה מחייב את השאר", אמר ח"כ אורבך, אשר אף הגדיר את כינוס הפעילים כ"מפגש ידידים ותיקים בתל אביב" וכ"עניינו הפרטי" של ח"כ אורלב.