"החרדים האלה, העלוקות, התולעים האלה, אלה שלא משרתים בצבא אבל עצם קיומם בבתי הדרש והישיבות והכוללים מושתת על היותו של צה"ל מגן העם, החרדים שונאים את המדינה"; "מתי נבין שאנחנו צריכים לכלוא אותם בשכונותיהם"; "הם פרזיטים מן הסוג הגרוע ביותר" - אלו הם רק חלק מההתבטאויות של שדרן הרדיו גבי גזית נגד הציבור החרדי, התבטאויות אשר הביאו את משה שורק, סטודנט חרדי למשפטים, לעתור לבג"ץ במחאה על התבטאויותיו של השדרן הפופולארי.

מאבקו המשפטי של שורק החל בתלונה שהגיש למשטרה נגד גזית, תלונה שהתמהמה עד שפנה שורק ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. וינשטיין עיין בעתירתו של שורק, והשיב כי הוא לא מתכוון לטפל בנושא, זאת בשל העובדה כי "אין בו עניין לציבור". לבסוף, בחר שורק לעתור לבג"ץ נגד המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה, בדרישה כי יעמידו לדין את גזית בשל דבריו.

"התקשורת הישראלית ואפילו גורמי אכיפת החוק, בחרו שלא להתמודד עם ההתבטאויות הללו", מסביר שורק את עתירתו בשיחה עם כיפה. לדבריו, "מדובר בהתבטאויות חמורות ביותר, החורגות הרבה מעבר מחופש הביטוי".

שורק מציין כי לטענתו ממהרת התקשורת לבקר את הציבור החרדי, אך לאחרונה סביב "חוק האברכים", אך כשמדובר בשפיכת דמו של מגזר שלם - היא בוחרת לשתוק. "דבריו הקשים לא ישכחו מלבי לעד, דבריו קשים לי הרבה הרבה יותר ממה שאומר אחמדינגאד, או אפילו מדבריו של היטלר לפני 70 שנה, כיוון שכאן זה יצא משדר רדיו, תושב מדינת ישראל, וכביכול בשם הדמוקרטיה ובשם החוק", מנמק שורק בעתירתו, "מן הראוי להוקיע כל דבר שגורם לקרע ומחלוקת".

בעתירתו דורש שורק "להורות על תיקון העוול והנזק שנגרם על ידי מר גזית וזאת ידי הקצאת פינה מיוחדת למשך תקופה לשדרן מהמגזר החרדי שיציג את אמיתות הנתונים והדברים ברדיו ת"א (בו משדר גזית - א"פ) על מנת לתקן את העוולה וההסתה כתוצאה מדבריו".

בימים אלו מתגבש הרכב השופטים אשר ידון בעתירתו של שורק, כבר במהלך התקופה הקרובה. "צר לי שמחוסר תשומת לב תקשורתית נאלצנו לעורר מעין פרובוקציות מסוג זה, אך אינני רואה ברירה אחרת. הגיע הזמן לעשות צדק למען הכלל, למען מגזר שלם שמוכפש שוב ושוב, שדמו מותר, ואין פוצה פה ומצפצף", מסכם שורק.