בראיון ראשון התייחס הערב (א) הרב מוטי אלון למה שעובר עליו בתשעת החודשים האחרונים, החל מהפרסום הראשון של פורום "תקנה". עם זאת, לאורך הראיון סירב הרב אלון להתייחס באופן ישיר לחשדות נגדו, למתלוננים או למעורבים בפרשה.

בראיון שמסר לערוץ 10 אמר הרב אלון כי "כנראה שהייתי צריך לעבור את זה... ניסיון של ייסורים כאלה זו התרופה הכי גדולה שיש. זו סוג של דיאטה בעל כורחך, דיאטה לקיצור האגו. הפלוס בדיאטות לקיצור אגו, זה שאתה לא קובע את הנהלים ובשלב מסוים אתה מתחיל להבין שזה שאין עוד מלבדו זה באמת".

לשאלותיו הישירות של העיתונאי אבישי בן-חיים השיב הרב אלון כי התקופה האחרונה שעברה עליו, לימדה אותו רבות. "אני חש היום במקום אחר", אמר, "לא הפסדנו שום דבר, זה כמו תינוק שיוצא מהרחם ואומר "הייתי יכול לצאת בחודש השני"".

"ברור לי שצריך לעבור את מה שצריך כדי לא להמשיך לסבול", ציין הרב אלון, אשר הדגיש כי את הכוח להתמודדות שאב "מהמשפחה, מהבית, מאשתי שתומכת לאורך כל הדרך ומהתורה". לדברי הרב אלון "ברור לי שלפני כמה חודשים הייתי מוכן לבלוע את כל העולם בשביל שלא לעבור את מה שעברתי - היום אני יודע שצריך לעבור את זה. לא יעזור לאף אחד, אנחנו נאהב עוד יותר ונאמין עוד יותר".

כזכור, לפני מספר חודשים האשימו חברי פורום תקנה את הרב אלון ב"מעשים המנוגדים לערכי המוסר והקדושה" לדבריהם הרב אלון הפר את הסיכום שנערך עימו במסגרתו אמור היה לחדול מעיסוק חינוכי-ציבורי, ולכן נאלץ הפורום לפרסם את האשמות נגדו. הרב אלון מצידו סרב להתייחס באופן ישיר להאשמות נגדו, וציין כי הוא מקבל את הייסורים באהבה. מאז, הודיעה המשטרה על המלצתה להעמיד לדין הרב אלון, בשל החשדות.