המהפך הצפוי בלוח השידורים של תחנת הרדיו "גלי ישראל", נותן את אותותיו בקרב הסגל הבכיר של הרדיו. לכיפה נודע כי מנהלת התוכניות ומי שנחשבת לאחת ממקימות התחנה, הילה ניסן-פרידמן, פוטרה באחרונה מתפקידה בתחנה, זאת בנימוק של קיצוצים בהוצאות השידורים. מוטי פרנסיס, מי שנחשב לשדרן המוביל והפופולארי ביותר בלוח השידורים של "גלי ישראל", הודיע בשבוע שעבר על פרישה מהתחנה.

מדובר בשינויים משמעותיים שמוביל באחרונה מנכ"ל הרדיו, ישראל פריד, שנכנס לתפקידו לפני כחודשיים במקומו של המנכ"ל היוצא, יהושע מור-יוסף. פריד, לשעבר מנהל התוכניות של רדיו "קול חי", מוביל ב"גלי ישראל" מגמה במסגרתה זוכים שידורי האקטואליה והשידורים התורניים לחיזוק משמעותי. אך לאחרונה העלו ב"גלי ישראל" רצועה לילית החל מהשעה 20:00 בערב, במסגרתה משודר "ערב למהדרין" הכולל תכנים תורניים ומוזיקה חסידית.

מוטי פרנסיס, אשר תוכניותיו זכו לרייטינג הגבוה ביותר בשידורי "קול ישראל", מסר בתגובה לכיפה כי בחר לפרוש מהתחנה על דעת עצמו. "נהנתי מאוד לעבוד ב"גלי ישראל" ואני מאחל לתחנה ולעובדים הצלחה רבה בהמשך".

משהו באוויר השתנה
הילה ניסן, לעומתו, מספרת כי פיטוריה הגיעו בהפתעה. ניסן התחתנה לפני כשלושה שבועות עם העיתונאי ישי פרידמן וכשחזרה לתחנה, שבוע לאחר חתונתה, התבשרה על פיטוריה בשל קיצוצים. "אני לא חושבת שזה מגיע על רקע אישי, מפני שאני וישראל לא מכירים ומעולם לא עבדנו יחד", היא מסבירה לכיפה.

"השקעתי בתחנה מעל ומעבר, ולא למען המשכורת אלא מפני שאני מאמין בדרכה ובצלחתה. נתתי את הנשמה שלי עבור המקום הזה, מיומה הראשון ואפילו קודם לכן - וזו אכן גאוותי להימנות על מקימיה", אומרת ניסן. לתחושתה "מדובר בעידן חדש ב"גלי ישראל", שברור שאני לא חלק ממנו. העזיבה של מוטי והפרישה שלי, מוכיחים שמשהו באוויר השתנה".

"אני ממשיכה הלאה", היא מציינת, "אני משאירה מאחורי תחנת רדיו שעברה כברת דרך משמעותית, העומדת בזכות עצמה. כמובן שאני מבקשת לאחל לישראל הצלחה בתפקידו החדש".

מנכ"ל הרדיו, ישראל פריד, מסר בתגובה לכיפה כי בתחנה "מאחלים לשניהם בהצלחה ומודים להם על התקופה פה". לדברי פריד "מוטי הוא שדרן בחסד ואנו מודים להילה על הזמן והמאמץ ברדיו".